הדלפת ענק

נחשף: חתנו של פוטין עושה עסקים עם שר אמריקאי

עוד עולה ממיליוני המסמכים שהודלפו, כי מיליוני פאונד מנכסי אליזבת, מלכת בריטניה, הושקעו בקרן שהואשמה בניצולן של משפחות עניות ונזקקות. חשיפת המסמכים מעוררת סערה בעולם (חדשות)

ווילבור רוס, שר המסחר האמריקני (צילום: נחלת הכלל)

ב"גרדיאן" ה "ניו יורק טיימס", וכלי תקשורת רבים ברחבי העולם נחשף הערב (א') מצבור של 13.4 מיליון מסמכים המגלים אילו סכומי כסף אדירים משקיעים כמה מעשירי העולם וכמה מבכירי מנהיגיו במקלטי מס מחוץ לגבולות ארצם.

המסמכים, המכונים "מסמכי פרדייז", הודלפו ברובם מחברה גדולה אחת. כשהמידע שהתפרסם הערב הוא חלקי בלבד, ומידע רב נוסף צפוי להתפרסם בהמשך השבוע. לפי BBC המסמכים מלמדים כיצד פוליטיקאים, אישים מפורסמים ועשירי עולם מנצלים רשתות אמון סבוכות, קרנות וחברות קש כדי להסתיר את נכסיהם מרשויות המס או לשמור את העסקאות שלהם סודיות. עם זאת, ברשת הבריטית מציינים שברוב המעשים הנחשפים במסמכים אין היבט פלילי.

המסמכים שנחשפו מגלים בין השאר כי שר המסחר האמריקני ווילבור רוס, המכהן בממשלו של דונלד טראמפ, עושה עסקים עם חתנו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לפי המסמכים רוס מחזיק מניות בחברת הספנות Navigator, וזו מקיימת שותפות המניבה רווחים גדולים עם "סיבור", חברת גז שאחד מבעליה הוא קיריל שמלוב, בעלה של בתו של פוטין, קטרינה טיחונובה.

רוס הוא מיליארדר וחבר קרוב של טראמפ, ולפי המסמכים הוא המשיך להחזיק במניותיו בחברה גם לאחר שנכנס לתפקיד. כך שבעוד רוס משמש כשר בממשל האמריקני, המסובך גם כך בפרשת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות, הוא יכול להרוויח כסף מפעילותה של חברה רוסית שאותה מפעילים בני משפחתו של פוטין ובעלי בריתו הקרובים – שעל חלקם הוטלו סנקציות מצדה של ארצות הברית.

המסמכים שהתפרסמו גילו אף כי מיליוני פאונד מנכסיה הפרטיים של אליזבת מלכת בריטניה הושקעו בקרן באיי קיימן ושחלק מהכסף שלה הועבר לרשת הקמעונאות BrightHouse, שהואשמה בניצול משפחות עניות ונזקקות. הרשת הואשמה בחיוב יתר של לקוחות ובשימוש בשיטות מכירה אגרסיביות נגד אנשים הסובלים מבעיות נפשיות ומקשיי למידה. היא חויבה בפיצויי עתק ל-249 אלף לקוחות.

ב"גרדיאן" הבריטי הסבירו הערב כי חשיפת המסמכים תגביר את הלחץ על כמה מהבכירים שבמנהיגי העולם, בהם טראמפ וראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, משום שהם הבטיחו להגביר את מלחמתם בהונאות מס. לפי הדיווחים, נחשפות ב"מסמכי פרדייז" העלמות מס גדולות של תאגידי ענק כגון נייק ואפל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר