ואיפה ישראל?

וויז מציגה: אלו האזורים הקשים לנהיגה

חברת וויז הישראלית לשעבר חקרה את נתוני השימוש של נהגים מרחבי העולם וחזרה עם תשובות לגבי חווית הנהגים • איפה ירושלים וכמה מרוצים הנהגים במצפה רמון? (תחבורה)

ירושלים עמוסה יותר מתל אביב (צילום: שאטרסטוק)

אפליקציית וויז שפותחה בישראל ונמכרה לגוגל ב-2013 תמורת 1.1 מיליארד דולר, בחנה את נתוני שביעות הרצון של משתמשים שונים ברחבי העולם ופרסמה את התוצאות. ה

מחקר, שכלל מיליוני משתמשים פעילים, כולל את דירוג הנהגים לפי מדדי שביעות רצון שונים - בהם עומסי תנועה, סיכונים בכביש ורמת התחזוקה של הכבישים - ב-217 ערים ב-42 מדינות ברחבי העולם.

חברה בחרו להתמקד רק בערים בהן ישנם נתונים מ-40 אלף משתמשים פעילים בחודש לפחות. הדירוג משקלל את שביעות הרצון עם ניקוד של 1 עד 10, כאשר 10 ניתן לשביעות הרצון המרבית.

אילוסרציה (צילום: Pe3k / Shutterstock)

אז נכון, אנחנו לא עשר כמו שנהוג לומר, אבל חמסה עלינו. על פי המחקר ישראל נמצא במקום החמישי ברמת שביעות הרצון באיכות הכבישים, עם ציון של 7.96, אחרי איחוד האמירויות עם ציון 10 מושלם, פורטוגל עם 9.85, ספרד עם 9.63 והולנד עם 9.05.

על פי הנתונים, ההולנדים הם המרוצים ביותר מזרימת התנועה, איכות הכבישים ורמת התשתיות בכללה מבין המשתמשים בווייז, לפני צרפת, ארה"ב, צ'כיה ובלגיה.

במדד הכולל ישראל רחוקה מלהרשים. תל-אביב לדוגמה ממוקמת בעשירייה האחרונה בדירוג הערים הקשות ביותר לנהיגה. מבין המדינות, הפיליפינים במקום האחרון, הרפובליקה הדומיניקנית, אל סלבדור, אינדונזיה ורוסיה בחמשת המדינות השנואות ביותר על נהגים.

דירוג ווייז משקלל דיווחי נהגים ונתוני תנועה בשש קטגוריות, בהן עומסי תנועה כולל חומרת העומס ומשך הזמן, איכות סלילת הכבישים כולל מפגעים ואזורי סיכון ועוד. בישראל דווח כי אזור השרון הוא הקשה ביותר לנהיגה, בין היתר בשל העומסים הרבים, כשאחריו חיפה, ירושלים ותל-אביב, עם הקושי הרביעי בחומרתו. בנגב, בגליל ובאזור הדרום כולו, הנהגים לעומת זאת מרוצים למדי, לפחות מחווית הנהיגה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר