"דרך ישרה"

סנהדרין קיג' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי - מסכת סנהדרין דף קיג', שני, יז' חשוון תשע"ח, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף קיג

א. אליהו וחיאל בית האלי 1. יהושע קילל שמי שיבנה את יריחו או עיר על שמה, בבכורו ייסדנה ובצעירו יציב דלתיה. 2. חיאל בית האלי בנה את יריחו, בקבורת אבירם בכורו ייסדה והיה מקבר את בניו והולך עד שבהצבת דלתיה מת שגוב צעירו. 3. אחאב אמר לאליהו שקללת יהושע התלמיד מתקיימת, ולא קללת משה הרב שאמר ועצר את השמים. 4. מיד אמר אליהו שירד גשם רק לפי דברו, והתפלל וקיבל את מפתח הגשמים. 5. אליהו הסתתר בנחל כרית, והעורבים הביאו לו לחם ובשר בבוקר ובערב ממטבחו של אחאב. 6. כשהיה צער בעולם ה' גלגל שאליהו ילך צרפתה בכדי שיצטרך לבקש את מפתח תחיית המתים וישיב את מפתח המטר. משום ששלשה מפתחות לא נמסרו לשליח, מפתח של יולדת גשמים ותחיית המתים. 7. לבסוף הגשם חזר ע"י ה' ולא על ידו. 8. רבי יוסי דרש שאבא אליהו היה קפדן על אחאב, ואליהו הוכיח את זאת בכך שהקפיד על רבי יוסי ולא נראה אליו שלשה ימים.

ב. ביאת צדיקים ורשעים 1. בא רשע לעולם בא חרון, שנאמר בבא רשע בא גם בוז. 2. רשע אבד באה טובה, שנאמר באבוד רשעים רנה. 3. צדיק נפטר באה רעה, שנאמר כי מפני הרעה נאסף הצדיק. 4. בא צדיק הגיעה טובה, שנאמר בנח זה ינחמנו.

הדרן עלך פרק חלק

וסליקא לה מסכת סנהדרין.

שאלות לחזרה ושינון

א. המעשה בבנית יריחו על ידי חיאל בית האלי ועצירת הגשמים על ידי אליהו (8)

ב. מה בא לעולם בביאת צדיקים ורשעים, ומנין (4)

הדרן עלך פרק חלק

וסליקא לה מסכת סנהדרין!

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר