מחאת ההורים השכולים

אמה של אדל ביטון צעקה לנתניהו: "מחכים לאסון הבא?"

המשפחות השכולות, המוחות לאחרונה על תקצוב חסר למיגון ביו"ש תוך הפרת הבטחות קודמות, הגיעו היום לכנסת ופנו ישירות אל ראש הממשלה בנימין נתניהו • צפו (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אמהות שכולות - מול נתניהו (צילום: מתוך ערוץ הכנסת / ynet)

כמה הורים שכולים המתגוררים באזור יהודה ושומרון הגיעו היום (שני) לישיבת סיעת הליכוד, והשמיעו את מחאתם על התקציב החסר להשלמת המיגון, לאור הפיגועים בשטחם.

בני המשפחות השמיעו את זעקתם, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח להקצות מאות מיליונים לפתרון בעיות האבטחה בכבישים, אחת מהן, שאיבדה את בתה הקטנה בפיגוע אבנים בכביש חוצה שומרון, בלטה במיוחד.

"שמי אדוה ביטון. אמה של אדל ביטון. קברתי את בתי בגיל ארבע ושמונה חודשים. למה מחכים, לאסון הבא?", הטיחה אדוה בנתניהו, והוסיפה: "אנחנו יום יום מתמודדים עם הכאב והאובדן. אנחנו נוסעים יום יום בכבישים ברחבי יו"ש ללא תאורה ראויה, ללא תקשורת סלולרית. מגיעים אלינו נציגים ומנחמים אותנו. כולם מגלים אמפתיה. כולכם מגלים גילוי לב אבל נמאס. אנחנו רוצים החלטות בפועל, תקציבים. מגיע לאזרחים ביו"ש החלטה".

כזכור, הפיגוע בו נרצחה אדל הקטנה הי"ד, זעזע את כל תושבי המדינה, שעקבו אחר התמודדותה עם הפציעה הקשה - ולבסוף פטירתה לאחר כשנתיים.

האם הכאובה (צילום: Miriam Alster/Flash90)

גם הדס מזרחי, אלמנתו של סגן ניצב ברוך מזרחי הי"ד שנרצח בפיגוע ירי ליד חברון בערב ליל הסדר לפני 3 שנים, הצטרפה לטענות: "עשרים דקות חיכיתי בשטח בגלל שהרשת נפלה. עשרים דקות אין תאורה. שלוש וחצי שנים אני עוברת את הגיהנום הזה. שוכחים אותנו".

התפרצות ההורים השכולים אל חדר סיעת הליכוד, היא חלק ממחאת המשפחות השכולות, במסגרתה גם הוקם כזכור מאהל מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים. לטענת המשפחות, למרות ההחלטה שקיבל הדרג המדיני לתקצוב כבישים עוקפים ואמצעי ביטחון בהתנחלויות, ההבטחות לא גובו בתקציב מתאים.

במאהל יושבים כמה מנציגי ההורים, ושובתים רעב, כשאליהם הצטרף החל מהבוקר ח"כ אורן חזן (הליכוד). גם ח"כים נוספים מביעים את השתתפותם במחאה, בכך שהחליטו להשבית את ההצבעות התקציביות שאמורות להתקיים בוועדת הכספים. בין הח"כים הללו ניתן למנות, מלבד חזן כמובן, גם את מיקי זוהר (הליכוד) ואת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי).

וכמו בישיבת סיעת הליכוד, כך גם אל וועדת הכספים נכנסו היום נציגי המשפחות השכולות, והשמיעו בכאב את דבריהם הנכוחים.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר