מי יהיה הסגן?

אייכלר ניצח את יעקב אשר, ש"ס פנתה לביטן

חברי הכנסת ישראל אייכלר ויעקב אשר התקוטטו ביניהם מי יקבל את תפקיד סגן יו"ר הכנסת ובנתיים מונעים מש"ס לצרף את נציגה לחבר בוועדה למינוי דיינים - כפי שהוסכם (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז בחשוון תשע"ח | 06.11.17
אשר ואייכלר (צילום: מרים אלסטר ויונתן זינדל - פלאש 90)

בעקבות סירובו התמוה של ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) לפנות את מקומו כחבר בוועדה למינוי דיינים לטובת נציג ש"ס, פנתה ש"ס במכתב ליו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן בדרישה לקיים את ההסכם הקואליציוני בעניין.

הסיבה לסירובו של אייכלר לפנות את מקומו היא בשל דרישתו לקבל את תפקיד סגן יו"ר הכנסת, בו כיהן עד לא מכבר נציג ש"ס, ח"כ יצחק וקנין.

וקנין, כפי שהוסכם התפטר מתפקידו אך לאור העובדה שח"כ יעקב אשר מ'דגל התורה' דורש עבור עצמו את תפקיד סגן יו"ר הכנסת, בטענה כי התפקיד מגיע ל'דגל', נוצרה מחלוקת בסיעה האשכנזית שמשפיעה על ההסכם עם ש"ס באשר לחבר בוועדה למינוי דיינים.

בעקבות כך, פנה ח"כ יואב בן צור ליו"ר הקואליציה ח"כ ביטן במכתב בו הוא דורש ממנו לקיים את ההסכם הקואליציוני בעניין מינוי נציג הוועדה למינוי דיינים.

במכתבו הבהיר ח"כ בן צור כי במידה וההסכם לא יקוים,ש"ס תהיה חופשית לא לכבד הסכמים קואליציוניים אחרים בנושאים שתראה לנכון.

השר דרעי התייחס לסוגיה בישיבת סיעת ש"ס ואמר כי "את ההסכם הקואליציוני חתמה ש"ס עם הליכוד ואנחנו דורשים את מקומנו בוועדה למינוי דיינים. אנחנו לא קשורים לוויכוחים בתוך מפלגות אחרות".

בנתיים, בסיעת 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני סירב לקחת חלק בדיון ובהצבעה על התפקיד והאשים את 'אגודת ישראל' ש"כל דבר מגיע להם", וכך התקבלה ההחלטה כי אייכלר הוא זה שימונה לתפקיד סגן יו"ר הכנסת ולא ח"כ יעקב אשר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר