אושר בכנסת: יוחמר המאבק במפירי זכויות יוצרים ברשת

על פי התיקון שאושר בקריאה ראשונה, יוסדר נושא מתן צו מניעה לספקי אינטרנט להגבלת גישה לאתרים ויעוגן הליך לחשיפת זהותו של מי שהפר זכות יוצרים ברשת (חדשות האינטרנט)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה ראשונה את התיקון לחוק זכות יוצרים. בהצעת החוק מוצע לתקן את חוק זכות יוצרים בארבעה נושאים עיקריים: הרחבת הפעולות אשר ייחשבו להפרה עקיפה של זכות יוצרים; הסדרת מתן צו מניעה כלפי ספק אינטרנט לשם הגבלת גישה לאתר אינטרנט אם התוכן שבו מהווה הפרה ישירה או עקיפה של זכות יוצרים; עיגון הליך לחשיפת זהותו של מי שהפר זכות יוצרים ברשת תקשורת אלקטרונית וקביעת איסור פלילי גם על הפרות זכויות יוצרים המתבצעות ברשת האינטרנט.

בדברי ההסבר נכתב: "כי הצעת החוק נועדה לתת מענה לקשיי האכיפה נוכח התופעה המסחרית של ההפרות ברשת האינטרנט ואינה עוסקת באכיפה כנגד משתמשי הקצה".

ח"כ דב חנין: "זו הצעת חוק מסוכנת. רשת האינטרנט היא אחד המשאבים החיוניים ביותר בחברה המודרנית. נכון שיש בה גם עבירות וצריך למצוא דרכים להתמודד איתם אבל לא כך. ההצעה מאפשרת הגבלת גישה לאתרי אינטרנט, חשיפת זהות של גולשים ופוגעת ברשת וזו לא הדרך להיאבק בעבירות".

ח"כ שלי יחימוביץ': "הכלי הנוסף שמבקשת הממשלה לא נותן באמת בידי היוצרים את הזכות לתבוע את כספם אלא מעניק כוח נוסף בידי חברות שיש להם ממון רב, להפעיל את התביעה על כל דבר קטן כמו למשל ממים בפייסבוק. אנשים שלוקחים תמונות מהעיתון ומדביקים להם כותרת מצחיקה. למי יהיה את הכוח לשכור עו"ד שיגיש את התביעה? רק לאלה שיש להם ממון, לא לאדם פרטי שצילם תמונה. יש כאן פגיעה חמורה מידי של המשתמשים באינטרנט".

40 תמכו 22 התנגדו 1 נמנע וההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן יהיה המשך הדיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר