הטבח בכנסייה

קלי ביקש לנקום בחמותו ורצח 26 בני אדם

הרוצח מהכנסייה בסאת'לנד ספרינגס שבטקסס יצא למסע ההרג בעקבות סכסוך עם חמותו. הוא רכש 8 רובים ויצא חמוש בשכפ"ץ ובמסיכת שלד. הוא נהרג ברכבו לאחר מכן (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

הרשויות האמריקניות הודיעו הערב (יום ב') כי המניע של רוצח 26 המתפללים אמש בכנסייה בסאת'לנד ספרינגס שבטקסס היה רצונו לנקום בחמותו. במסיבת עיתונאים שנערכה הערב (ב') בטקסס אמרו נציגי ה-FBI כי "לרוצח היה כעס גדול כלפי חמותו וחמו", שהיו חברים בקהילה של הכנסייה הבפטיסטית אך לא נכחו בטקס של יום ראשון שבמהלכה אירע הטבח.

גורמי האכיפה מסרו כי הרוצח שלח בתקופה האחרונה מסרונים מאיימים לחמותו ובמהלך הירי הביע את זעמו עליה. עוד ציינו כי בטרם יצא לכנסייה רכש 4 רובים בקולורדו ו-4 רובים נוספים בטקסס, ופרץ למקום כשהוא לובש מדים בצבע שחור ועוטה מסיכה בצורת שלד ושכפ"ץ.

זמן קצר לאחר הטבח, קלי עבר תאונת דרכים עם רכבו בזמן שנמלט, ונמצא מת ברכבו. במשטרה טרם קבעו אם יריות השוטרים שדלקו אחריו הן שהרגו אותו או שהתאבד. נציגי המשרד לביטחון הציבור בטקסס הוסיפו כי הם מחזיקים בתיעוד ממצלמות האבטחה של הכנסייה, אך לא הסכימו לפרט בשלב זה על הממצאים. גורם רשמי ב-FBI ציין כי בשלב זה לא קיים חשד למעשה טרור, וכי המשטרה בטקסס תוביל את חקירת התקרית.

טווח הגילאים של הנרצחים בכנסייה נע בין 18 חודשים ל-77. אמרו גורמים רשמיים ברשויות הטקסניות. באירוע הירי נפגעו 20 בני אדם נוספים בדרגות שונות שפונו לבתי החולים באזור. במהלך הלילה אישר משרד ההגנה האמריקני כי הרוצח הוא חייל משוחרר מחיל האוויר מאחת העיירות בפרברי סן אנטוניו שהתנדב כמורה ללימודי דת.

העירה סאת'רלנד ספרינגס מונה פחות מ-1,000 תושבים. והמקומיים מתארים כי הטבח הולך להשפיע על כולם. "אין אדם אחד באזור שלא מכיר לפחות קורבן אחד מהירי בכנסייה", אמרו אתמול התושבים. אחת מהנרצחות הייתה בתו בת ה-14 של הכומר, שנעדר באותו היום מהכנסייה בשל נסיעה עם אשתו.

"לא היינו יכולים אפילו לדמיין שדבר כזה יקרה פה", אמר פול בופורד, הכומר בכנסייה השנייה בעיירה, לכלי התקשורת המקומיים. "אנחנו מחזיקים מעמד כמה שרק אפשר. אנחנו קהילה חזקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר