השרה הבריטית נפגשה עם נתניהו וננזפה

השרה לפיתוח בינלאומי נפגשה בעת חופשתה בישראל עם בכירים ישראלים ביניהם נתניהו והשר ארדן ללא שדיווחה כמקובל למשרד החוץ ונאלצה להתנצל על כך (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השרה פריטי פטל (צילום: שאטרסטוק)

השרה לענייני פיתוח בינלאומי פריטי פאטל נפגשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ופוליטיקאים נוספים במהלך חופשה בישראל ועוררה סערה של ממש בפוליטיקה הבריטית. השרה הואשמה בעבירה על חוקי הפרלמנט ואחרי חילופי האשמות עם משרד החוץ הבריטי שטען כי לא עודכן על הביקור, פאטל פרסמה היום (ב') מכתב הבהרה/התנצלות על ביקורה בישראל.

ה-BBC דיווח ביום שישי האחרון כי פאטל, חברת המפלגה השמרנית, דנה בעניינים רשמיים עם נציגים ישראליים ללא ידיעתם של אנשי משרד החוץ הבריטי כמקובל. פאטל התגוננה מפני ההאשמות ואמרה בריאיון ל"גרדיאן" כי שר החוץ בוריס ג'ונסון ידע על הביקור שלטענתה שולם מכספה האישי.

על פי ההצהרה שפורסמה, פאטל הודתה שבמהלך פגישתה עם נתניהו בחודש אוגוסט, השניים דנו על המערכת הפוליטית בישראל, ועל ביקורו בלונדון שנערך בסוף השבוע. פאטל טוענת כעת כי עדכנה את משרד החוץ על הפגישות בזמן אמת אך לא הודיעה להם קודם כמקובל. היא התנצלה על מעשיה ואמרה: "במחשבה שנייה, אני מבינה איך הנחישות שלי ליצור קשרים חדשים לא הובנה כראוי, והדרך שבה הפגישות נקבעו ודווחו אינן עולות בקנה אחד עם הנהלים. אני מתנצלת ומתחרטת על מעשיי".

פאטל ציינה בהצהרה שפרסמה כי הפגישות הובילו להגברת שיתוף הפעולה בין המדינות, וכי האינטרסים של בריטניה לא נפגעו. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הבריטים פאטל ערכה 12 פגישות עם גורמים ישראלים במהלך 13 הימים שבהם שהתה בישראל, כשלפחות אחת מהן נערכה בהמלצתו של השגריר הישראלי בלונדון.

על פי הדיווחים בתקשורת הבריטית, מלבד הפגישה עם נתניהו נועדה פאטל עם מנכ"ל משרד החוץ, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וח"כ יאיר לפיד. השרה אמרה כי מי שעמד מאחורי קביעת הפגישות הוא חבר הפרלמנט היהודי סטיוארט פולאק, שעמד בעבר בראש ארגון "ידידי ישראל במפלגה השמרנית".

בכלי התקשורת בבריטניה דווח כי ההתנצלות פורסמה לאחר שראש הממשלה תרזה מיי נזפה בפאטל על פעולותיה. מלשכתה של מיי נמסר כי "ראש הממשלה בירכה על הבהרתה של פאטל על נסיעתה לישראל וקיבלה את ההתנצלות על מעשיה". אנשיה של מיי ציינו כי ראש הממשלה נפגשה עם פאטל הבוקר והזכירה לה את מחוייבותיה לחוקי הפרלמנט.

מפלגת הלייבור קראה לחקור את ביקורה של פאטל בישראל וביקשה לבדוק אם השרה עברה על נהלי הפרלמנט ועל חוקי השדלנות. פאטל התנצלה על מעשיה והודתה כי הפגישה עם ראש הממשלה נתניהו נערכה ללא ידיעתו של משרד החוץ. מפלגות נוספות באופוזיציה אף הציעו לה להתפטר אם יוכח כי עברה על נהלי הפרלמנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר