הרס הגאווה הספרדית

שורפים את יצירת מרן // הרב ישראל גליס

חברים, אתם מתעסקים ביצירה של מרן הרב עובדיה זצ"ל. זה כמו לקחת את ספריו ולשרוף במרכז העיר. ביקשתי ממרן הבוקר אחרי אמירת תהילים - לנקום את נקמתו (טור אישי)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
מתפללים בציון מרן זצ"ל (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

אני חוזר עכשיו מציונו של מרן זצ"ל, אני לא רוצה להיכנס ולהיסחף לתוך המערבולת של הימים האחרונים אבל אין ספק שמי שסחף את המערכת לתוך ההרס והחורבן הזה - ידיו לא נקיות. לא משנה מאיזה חוג הוא, אשכנזי או ספרדי, בן של רב או צאצא של חכם, מעשה ידיו של מרן הרב עובדיה טובעים בים.

ולכל הצבועים שצועקים "מרן, מרן" כל היום - עונשם גדול מנשוא.

נחזור קצת להיסטוריה של לפני חמישים ושישים שנה, מרן הרב עובדיה סוגר את ספריו ויוצא אל חיינו שעלו מהגולה, ומכתת רגליו בדרכים קשות, מכפר לכפר, ומעיירה לעיירה, כדי להציל מה שאפשר. זה היה עוד לפני שכל העיתונאים ובעלי הטורים של היום באינטרנט נולדו.

זכיתי לפני למעלה מארבעים וחמש שנה להיות בשטח אחרי דבריו של הרב ויחד עם חברי מהפעילים 'יד לאחים' בצפון ובדרום ללקט את הנערים והנערות ולהביאם לצור מחצבתם. הרב אהב לשמוע מה נעשה בשטח עוד לפני הקמת תנועת ש"ס.

הייתי בא אליו לבית הכנסת 'שמש צדקה' בלילות חמישי אחרי השיעור בהלכות שבת, ומספר לו כמה נערים ונערות הצטרפו למעגל לומדי התורה, וכמה בתים שינו אורחות חייהם. כשפעם אחת לא באתי בשבוע שלאחריו, אמר לי: "החסרת לי מעונג השבת".

כשאבי ניהל את האגף לתרבות תורנית, לפני למעלה מחמישים שנה, הוא ביקש ממרן הרב עובדיה זצ"ל לתת שיעור בעיר גנים. הוא אמר לו: "למה רק אני? אביא לך עוד חמישים אברכים שיתנו שיעורים בכל השכונות, כך שיהיה הפצת תורה לכולם, וגם האברכים ירוויחו את פת לחמם בכבוד", וכך קמו להם אחריו כל מפעלי הפצת התורה ברחבי הארץ.

מרן הרב עובדיה זצ"ל הרגיש את השטח וכך קמה לה תנועת ש"ס וחוללה מהפכה בארץ.

ש"ס, לא רק הרימה את כבודם של בני המזרח אלא דיברה בשפתם. אני שואל את עצמי איפה היו כל אלו שהיום במחי כתיבה חשוכה או הפצת דברים גורמים להרס וחורבן של כל מה שמרן הקים בעשר אצבעותיו.

האם לא נרדמתם לילה כששמעתם שאין מקווה בקדימה או דימונה? האם בכיתם כששמעתם שמשפחות שלמות מאבדות את המסורת כי אין מי שיספר להם שיש יהדות טובה בארץ ישראל?

והנה קמים להם כמה עיתונאים בשיתוף עם עסקנים מדרג 0 ומחליטים להרוס את אשר נעשה בדמעות, ביזע ובחוסר שינה בלילות.

חברים, אתם מתעסקים ביצירה של מרן, זה כמו לקחת את ספריו ולשרוף במרכז העיר. מרן לא יסלח לכם, ואין פה תירוצים שרוצים להציל את התנועה. אז אל לכם כי תריבו.

מסעודה משדרות ורוחמה מאור יהודה, דוד אמזלג מירוחם ושמעון ביטון מחצור, לא מכירים אף אחד, הם רק יודעים מרן והרב אריה דרעי.

לא יעזור לכם כל ניסיון של מהפכה וכל מיני לשון הרע שאתם מקליטים או מפיצים, עושים סקרים ומתחברים לעיתונאים או עסקנים אשכנזים, שלא מכירים את המנטליות הספרדית, מה חשב או חושב אותו מפיץ שהוא עשה או שהוא לא חושב אז השטח חושב אחרת.

בכל כמה חודשים קם לו מישהו שיהיה באיזו דרגה שלא יהיה ולא מבין שהוא הורס ומחריב את אשר נבנה. אין לו כפרה ומחילה.

וביקשתי ממרן הבוקר אחרי אמירת תהילים - לנקום את נקמתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר