בשל התנהגות טובה

ראש עיריית רמת גן לשעבר שוחרר מהכלא

צבי בר, שהורשע בעבירות שחיתות של שוחד, הלבנת הון ושיבוש הליכי חקירה היה אמור לרצות עונש מאסר של 3 שנים אך הוא נקצב ע"י הנשיא ל-15 חודשים בלבד (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
צבי בר בכניסתו לכלא (צילום: אבי דישי, פלאש 90)

ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט החליטה היום (שלישי) לקבל את בקשתו לשחרורו המוקדם מן הכלא של ראש עיריית רמת גן לשעבר, צבי בר, שמרצה מאסר על עבירות שוחד. בר החל לרצות את עונשו בחודש פברואר האחרון ובעקבות ההחלטה ייצא מכותלי הכלא עוד היום.

במסגרת תנאי שחרורו יצטרך בר להתייצב אחת לשבועיים במשטרה. בנוסף, עליו יהיה לקיים את כל התנאים שנקבעו בתוכנית השיקום של הרשות לשיקום האסיר. בשל גילו הוא אינו מחויב בתעסוקה כל שהיא אך בר הביע בפני רש"א את רצונו להשתלב במסגרת התנדבותית ומקום ההתנדבות ייבדק על-ידי יועץ התעסוקה של רש"א. כמו כן, בר ישהה במעצר בית בין השעות 22:00 עד שש בבוקר למחרת ויאסר עליו לצאת מהארץ.

באוקטובר השנה החליט הנשיא ראובן ריבלין לקצר את עונשו של בר ל-15 חודשים במקום שלוש שנים. הנשיא החליט שיתרת מאסרו תהיה על תנאי בעקבות גילו המתקדם של בר (83) ומצבו הקשה של אחד מבני משפחתו.

בלשכת הנשיא אמרו אז: "לאור נסיבות רפואיות חריגות הנוגעות לצבי בר ולמשפחתו, שאירעו לאחר מתן גזר הדין בעניינו, החליט נשיא המדינה לאמץ את המלצת שרת המשפטים ולהמיר חלק מעונש המאסר בפועל שהוטל על בר בעונש של מאסר על תנאי, כך שעונשו יעמוד על 15 חודשי מאסר בפועל".

בלשכתו של הנשיא הסבירו כי ההחלטה היא בגלל הנסיבות החריגות - ולמרות החומרה הרבה שמייחס הנשיא למעשים שבהם הורשע בר.

עונשו המקורי של בר שכיהן כראש עיריית רמת גן 24 שנה, היה חמש שנות מאסר וחצי אחרי שהורשע בעבירות של שוחד, הלבנת הון ושיבוש הליכי חקירה. אחרי שהגיש ערעור לבית המשפט העליון קבעו השופטים כי יש לדחות את הערעור, אך החליטו לקצר את עונשו לשלוש שנות מאסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר