בריטניה סוערת

השרה שנפגשה עם נתניהו תכננה להעביר כספים לישראל

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי שלא ידעה עד השבוע האחרון על הפגישה בה דנה השרה פריטי פאטל בסיוע לישראל, הביעה אמון מלא בשרה. מנגד, הקולגות בפרלמנט לא מתכננים לעבור על כך בשתיקה (חדשות)

תרזה מיי. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

בכירים בממשל הבריטי מודים היום (שלישי) כי פריטי פאטל, המשמשת כשרה לפיתוח בינלאומי, דנה עם ישראל ברעיון להעניק סיוע כלכלי מבריטניה לישראל. על פי דובר בדאונינג 10, בבריטניה אין כוונה להתחיל להזרים כספים לבית החולים שמפעיל צה"ל ברמת הגולן במטרה לסייע לפליטים סוריים.

ההודאה מביכה עבור ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, שכלל לא הייתה מודעת לפגישה שקיימה פאטל עם ראש הממשלה נתניהו ובכירים ישראליים נוספים במהלך חופשה שקיימה בארץ. פאטל סיפרה לראש הממשלה מיי על הפגישות ביום שישי האחרון - חודשיים אחרי שהתקיימו - רק לאחר שדיווחים עליהן החלו לצוץ בתקשורת המקומי, היא התנצלה בפניה. מיי, מצדה, הביעה אמון מוחלט בפאטל לאחר הדברים ובעקבות הביקורת הרבה שספגה בעקבות ההודאה.

השבוע צפויה השרה להתמודד עם הביקורת הקשה שתופנה אליה מעבר הקולגות שלה בפרלמנט. יש כבר מי שטוענים כי יש לפטר אותה על מעשיה, שאינם הולמים לשרה לדבריהם. "איש לא צריך להיות בלתי-ניתן-לפיטורים", נטען, כשהמבקרים טוענים שהתנהלותה של מיי מעידה על חולשה.

דובר ממשלת בריטניה מסר: "הגברת פאטל אכן שוחחה על דרכים אפשריות להושיט סיוע רפואי לפליטים סורים שנפצעים ועוברים לרמת הגולן כדי לקבל סיוע, והצבא הישראלי אכן מנהל שם בית חולים לצורך זה, אבל אין שום שינוי מדיניות באזור בריטניה לא מספקת כל סיוע כלכלי לצבא הישראלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר