ברוך דיין האמת

אבל בעולם התורה: זקן המשגיחים הגאון רבי דב יפה זצ"ל

אבל כבד יורד הבוקר על עולם התורה והיכלי הישיבות עם היוודע דבר הבשורה המרה על פטירתו של זקן המשגיחים הגאון הצדיק רבי דב יפה זצוק"ל, מנהלה הרוחני של ישיבת "כנסת חזקיהו" (דיין אמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המשגיח רבי דב יפה זצוק"ל (צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)

אבל כבד יורד הבוקר (רביעי) על עולם התורה והיכלי הישיבות עם היוודע בדקות האחרונות דבר הבשורה המרה על פטירתו של מנהלה הרוחני של ישיבת "כנסת חזקיהו" בכפר חסידים, זקן המשגיחים הגאון הצדיק רבי דב יפה זצוק"ל, בבית החולים 'לניאדו' בנתניה.

בחודשים האחרונים חלה הרעה ניכרת במצבו הרפואי של הגר"ד יפה שאושפז לסירוגין בבית החולים לניאדו בנתניה. במהלך שהותו בעיר אף השתתף בתפילות ובטישים בצילו של כ"ק האדמו"ר מצאנז, שקיבלו בכבוד ובידידות.

כך גם התפלל את תפילת ליל יום הכיפורים וכן את תפילת נעילה בביהמ"ד של האדמו"ר מצאנז. הגר"ד יפה השתתף בדרשת כל נדרי, החזיק את הספר תורה וישב לצד שולחנו של הרבי.

אמש נרשמה הידרדרות חמורה במצבו הבריאותי והוא הורדם והונשם, כאשר במהלך הלילה האחרון אף עבר המשגיח החייאה מוצלחת בבית החולים אך הבוקר השיב את שנמתו ליוצרה כשבני משפחתו, תלמידיו ומקורביו שוהים לצד מיטתו לאמירת הווידוי.

אתמול בבוקר פרסמו מרנן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש ישיבת פוניבז' הגר"ג אדלשטיין קריאה לציבור בני התורה, אברכים, תלמידי ישיבות ותינוקות של בית רבן להרבות בתפילה ובחיזוק לימוד התורה לרפואתו השלימה של המשגיח. "וכבר אמרו חז"ל ת"ח שחלה צריך שיחלה עצמו עליו שנא' ואני בחלותם לבושי שק וגו'", כתבו גדולי ישראל.

הלוויתו של הגר"ד יפה זצ"ל תצא בשעה 12:30 מביהמ"ד הגדול - היכל המתיבתא בקרית צאנז בנתניה, בשעה 15:00 מישיבת קול יעקב בירושלים ובשעה 20:00 בישיבת כנסת חזקיהו ברכסים.

תולדותיו

המשגיח זצ"ל נולד בווילנה בחודש סיון תרפ"ח. בהיותו כבן שבע עלתה משפחתו ארצה והתיישבה בתל אביב. בבחרותו למד ביישוב החדש, ובישיבות חברון, פוניבז' וסלבודקה. זכה לקשר מיוחד עם מרן החזון איש זיע"א.

נישא לרבקה כהן, שכיתומה גדלה בביתו של דוד הגאון רבי אהרן כהן, מראשי ישיבת חברון.

לפני למעלה מחמישים שנה התמנה לכהן פאר כמשגיח בישיבת "כנסת חזקיהו", בתקופה בה הגאון רבי אליהו לופיאן זצ"ל, שימש כמנהלה הרוחני של הישיבה.

לאחר פטירת הגר"א לופיאן, בחודש אלול תש"ל, מונה רבי דב יפה למנהלה הרוחני של הישיבה. בהמשך, מונה לכהן גם כמשגיח בישיבת קול יעקב בירושלים ובישיבת קרן אורה בכרמיאל.

המשגיח זצ"ל, שהתגורר ברכסים, בסמוך לישיבה, צורף כחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' בחודש אב שנת תשע"ב.

מדי שבוע מסר הגר"ד זצ"ל עשרות שיחות מוסר וועדים בישיבות השונות, כאשר הקו המנחה את שיחותיו היה כי הוא רק מגיש את דברי חז"ל ואילו העבודה המוסרית מוטלת על כל אחד בפני עצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר