בעימות שנערך

מיקי גנור לדוד שמרון: "היית צריך לקבל 20%"

עד המדינה מיקי גנור עומת עם עו"ד דוד שמרון שעל פי החשד קידם את העסקה תמורת כסף. גנור הטיח האשמות בשמרון שמצדו הכחיש את הדברים מכל וכל (חדשות, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דוד שמרון ומיקי גנור (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

פרשת הצוללות ממשיכה להעסיק את חוקרי המשטרה ועורכי הדין יצחק מולכו ודוד שמרון, מקורביו של ראש הממשלה, נחקרו אתמול (שלישי) אחר הצהריים במשטרה בפעם השלישית בנוגע לתיק 3000.

במקביל לחקירה, שארכה כמה שעות, נחשפו ב'ידיעות אחרונות' פרטים על העימות שנערך שלשום בין שמרון, החשוד בקבלת דבר במרמה, לבין עד המדינה מיקי גנור הנציג של יצרנית הצוללות הגרמנית, חברת טיסנקרופ בישראל.

גנור טוען כי שמרון לא סיפק רק שירותים משפטיים כעורך דין, אלא שימש למעשה מעין לוביסט שמקדם את העסקה כדי לקבל רווחים. "היית אמור לקבל 20% מהתמורה של העסקה (הכוונה לאחוזים מתוך דמי התיווך שאותם קיבל גנור מתאגיד טיסנקרופ הגרמני)", הטיח עד המדינה.

שמרון השיב: "זה לא נכון. אין הסכם כזה".

גנור האשים: "אתה קיימת עוד ועוד פגישות לקידום העסקה. למשל זאת עם השגריר הגרמני במסעדת יפו תל־אביב של חיים כהן. גם שם דיברנו על קידום העסקה".

שמרון לא הכחיש את דבר הפגישה, אבל השיב: "לא קידמנו שום עסקה".

גנור: "אתה הבטחת לקדם לי את העסקה עם הגרמנים. היית אמור להרוויח מכך".

שמרון: "לא נכון".

גנור התעקש: "אתה היית אמור לפתור את הבעיות שצצות. עשינו כמה וכמה פגישות בירושלים עם אנשים שונים. זה לא היה בתפקידך כעורך דין. זה היה במטרה לקדם את העסקה".

על פי הדיווח בעוד שהעימות בין השניים ארך כמה שעות, העימות שנערך בין גנור ליצחק מולכו, החשוד בעבירות של ניגוד עניינים והפרת אמונים, היה קצר ומינורי יותר.

מולכו, המשמש שליחו של ראש הממשלה בנושאים מורכבים שונים, חתום על מסמך ניגוד אינטרסים. למרות זאת, במשטרה טוענים כי הוא לא דיווח על העסקה שנרקמת בין המשרד שבו היה שותף יחד עם דוד שמרון לבין תאגיד טיסנקרופ בעניין הצוללות.

גנור טען בחקירותיו כי "מולכו היה אמור לטפל בנושא הצוללות מול הגרמנים", אך בחדשות 2 דווח כי מולכו סיפר בחקירה שפגש את גנור בעבר בסך הכל פעם אחת, לפגישה קצרה מאוד, שהתקיימה לדבריו ביוזמת גנור.

לטענתו, באותה פגישה לא עלה עניין הצוללות. גנור אמר לו: "יש לי קשרים טובים מאוד בגרמניה ואני רוצה ומבקש שתפתח לי דלת אצל ראש הממשלה". מולכו טען כי השיב לו: "אני לא עובד באירופה. אני עובד רק מול האמריקאים ומול הפלסטינים ולכן אני לא יכול לעזור לך".

אמש, כאמור, נעשה עימות בין מולכו לבין גנור. העימות נמשך כחצי שעה בלבד, ומקורביו של מולכו אומרים שהם מתקשים להבין מדוע היה צורך בעימות ומדוע הוא בכלל נחקר באזהרה שכן היחסים בין השניים מעולם לא היו קרובים ומעוררי חשד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר