נגד הממשלה

מנדלבליט: עברו הצעות חוק - למרות התנגדותי

היועץ המשפטי לממשלה הלין בנאום שנשא כי הממשלה העבירה כמה הצעות חוק שהוא התנגד אליהם דוגמת חוק ההמלצות של המשטרה וחוק שינוי בחירת היועצים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מנדלבליט בנאומו אמש (צילום: פלאש 90)

"לאחרונה הבעתי את התנגדותי הנחרצת למספר הצעות חוק שסברתי שיש בהן כדי להוביל לפגיעה קשה בעקרונות יסוד. אף על פי כן, חלק מן ההצעות נידונו ואושרו אך שלשום בוועדת השרים לענייני חקיקה", כך אמר אתמול (שלישי) היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט באירוע הפרידה מנשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור.

מנדלבליט התייחס בין היתר להצעת החוק שאושרה בראשית השבוע על ידי הממשלה לשינוי שיטת בחירת היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה, ל'חוק הצרפתי' המונע חקירת ראש ממשלה מכהן ול"חוק ההמלצות" שעבר לכנסת וקובע כי המשטרה לא תמליץ האם יוגשו אישומים או לא נגד אישי ציבור.

"הצעות חוק אלה", אמר היועץ, "וכן הצעות חוק נוספות שהועלו לאחרונה, מבקשות לשנות את האיזון העדין שבין גופי השלטון השונים, ועל כן יש לנהוג בהן בזהירות ותוך הקפדה יתרה שלא תיפגע ההגנה על שלטון החוק, ושלא חלילה יצא שכרנו בהפסדנו, ואינטרס הציבור כולו ייפגע".

כאמור, למרות התנגדותו של מנדלבליט לחוק איסור המלצות המשטרה, הצעת החוק אושרה בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון האחרון. עם זאת, הוחלט כי החוק יקודם רק בהסכמת השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שהתנגד לחוק בגרסתו הנוכחית. פרקליט המדינה שי ניצן, שהגיע באופן חריג לישיבת ועדת השרים שבה דנו בחוק, אמר כי זהו "חוק מזיק, שמהווה סתימת פיות למשטרה".

לטענת המשטרה מטרת החקירה היא כדי להגיע למסקנות והמלצות ומניעתם היא עיקור עבודת המשטרה. מנגד טוענים מקדמי החוק כי המשטרה עושה שימוש פוליטי בהמלצותיה במטרה לפגוע בפוליטיקאים מכהנים על ידי המלצה להעמדה לדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר