יחידת מתנדבים

יוצאי יחידות קרביות ייאבקו בטרור בבקעת הירדן

עשרות יוצאי יחידות קרביות וסיירות מובחרות מיישובי בקעת הירדן והעמקים הקימו בשיתוף צה"ל יחידת מילואים חדשה שאמורה להעניק מענה ראשון לכל אירוע טרור בגזרה (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: באדיבות ידיעות אחרונות)

קבוצת מתנדבים איכותית הרימה את הכפפה והחליטה להגן על הבית. היחידה החדשה, שזכתה לשם ית"מ — יחידת תגובה מהירה, הוקמה בעקבות הרחבת גבולותיה של חטיבת הבקעה שנמתחים כעת לאורך של כ־250 קילומטרים. אנשי הית"מ — שכירים ועצמאים שעובדים בשלל מקצועות, בהם היי־טק, תיירות, חקלאות ועוד, כולם בוגרי שירות קרבי בצה"ל — זיהו את הפער הביטחוני שנוצר. בעקבות פנייתם לצה"ל נולד רעיון הקמת היחידה שפרוסה לכל אורך הגזרה במטרה לתת מענה מהיר לכל אירוע.

מי שגויס לבניית היחידה הוא רב־סמל בכיר (מיל') ד', שהיה בצוותי ההקמה של כמה מהיחידות המובחרות של כוחות הביטחון ובהן דובדבן הצה"לית ומצדה של שירות בתי־הסוהר.

"כמעט שנה מאז שהוחלט על הקמתה, אפשר להגיד שהיחידה עומדת על הרגליים", סיפר אתמול (יום ג') רס"ב (מיל') ד', שגם מונה למפקד היחידה. "עשינו אימוני טרור, ירי, שימוש באמצעי לחימה. החבר'ה מוכנים".

מדובר במשימה לא פשוטה שגבתה מהמתנדבים מאמצים רבים. בשנה האחרונה, כחלק מהכשירות ליחידה, ביצעו אנשיה ימי מילואים רבים — לא אחת ארבעה ימים ברציפות מדי חודש — ותרגלו פשיטות על בתי־ספר ועל מבני ציבור שונים, תוך השתלטות על מחבלים.

היחידה, שאתמול סיימה את התרגיל המסכם והפכה למבצעית, נמצאת בכוננות 24 שעות ביממה ומותאמת לאיומי הטרור כפי שניתחו אנשי מודיעין בצה"ל. "ההתחזקות של גורמי ג'יהאד איסלאמי על הגבול הצפוני לא נעלמת מאיתנו, ואנחנו כל הזמן מבצעים פעולות כדי לתת מענה ראוי לאיום הבא", הסביר גורם ביטחוני בכיר שהיחידה החדשה תפעל תחתיו. "הזליגה של הטרור יכולה בקלות להגיע גם לירדן ומשם לכל יישובי הבקעה בתרחיש מסוכן של אירוע טרור עם מסע הרג. מטרת היחידה היא להגיע למקום האירוע כמה שיותר מהר ולתת תגובה מיידית".

"על מנת להתגבר על בעיית השטח העצום, היחידה נבנתה מתושבי היישובים בצורה מושכלת וחולקה לצוותים לפי אזורי המגורים", הסביר רס"ב (מיל') ד', מפקד היחידה. "בזכות זה אנחנו יכולים להגיע לכל אירוע בגזרה הזו בתוך דקות. החבר'ה האלה הגיעו ליחידה הזו מתוך תחושת שליחות. הם התגייסו למשימה לאומית, של שמירה על הביטחון בגזרתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר