המתלוננת החרדית

בית הדין מתח ביקורת על תביעת שרה נתניהו

נשיא בית הדין לעבודה אילן אברהמי נזף באנשי התביעה נגד שרה נתניהו, עורכי דינה של שירה רבן ואמר כי ניסוח התביעה אינו ענייני ועושה רושם שהוא נועד לאזניים אחרות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט בחשוון תשע"ח | 08.11.17
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

כל מי שקרה את כתב התביעה של העובדת החרדית שירה רבן כנגד אשת ראש הממשלה שרה נתניהו לא התפלא כאשר בית הדין לעבודה בירושלים מתח הבוקר (רביעי) ביקורת חריפה על ניסוח כתב התביעה שנכתב בצורה הפונה יותר לתקשורת מאשר לבית המשפט.

לאחר שעורך הדין אילן גרוס שהגיש את התביעה טען מדוע השתמש בביטוי "שפחה", נזף בו נשיא בית הדין לעבודה אילן אברהמי: "זה לא מעניין אותי. לא ארשה זאת בהליך המשפטי".

נשיא בית הדין אילן אברהמי אמר בדיון: "כשקראתי את כתב התביעה הרושם שנוצר הוא שהוא לאוזניים אחרות ולא להליך הזה. הכינויים שבו אתם מכנים עובדים? למה זה צריך להיות. למה שמה לא צוין בתביעה?". לדבריו, "התיאורים לא שייכים להליך המשפטי ולא ארשה זאת". עו"ד אילן גרוס שהגיש את התביעה טען בתגובה כי היא נכתבה על סמך טענות העובדת. "השתמשנו בתיאור שפחה כי כשצועקים על עובדת ומשפילים אותה, כמו בשנות השלושים, וצועקים עליה שהיא נמוכה - היא שפחה. כתב התביעה מתאר את מה שעברה העובדת".

השופט אילן אברהמי בדיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בנוסף, קיבל הנשיא אברהמי את בקשתם של היועצת לענייני חרדים של ראה"מ רבקה פאלוך, אפי אזולאי ויואב הורוביץ למחוק אותם מכתב התביעה. עם זאת, פרקליטות המדינה התנגדה לבקשתו של עו"ד יוסי כהן למחיקת שרה נתניהו מהתביעה: "המעשים נעשו בקומת המגורים שלה והיא הדמות המרכזית בתביעה".

בכתב ההגנה שהוגש מטעם אשת ראש הממשלה נטען כי "כתב התביעה לוקה בפגמים כה רבים וכה משמעותיים, עד שמתחייבת המסקנה כי יש לסלקו על הסף".

כמו כן נטען כי "לאורך כל כתב התביעה, נוקטת התובעת בביטויים מכפישים ומחפירים, אשר אין מקומם בכותלי ערכאה שיפוטית מכובדת. לאורכה ולרוחבה של התובענה ועשרות פעמים נוקטת התובעת בביטוי 'שפחה' או 'שפחה אישית'. ספק האם התובענה ראויה לבירור כלל במתכונתה הנוכחית והפגומה, שכן מרוב הפגמים שדבקו בה, לא נותר בה כמעט סעיף אחד החף מפגמים".

כזכור, טענה רבן כי עברה מסכת של התעללות במעון ראש הממשלה בירושלים, בעת שהועסקה שם כעובדת נקיון. האירועים שאותם מתארת הצעירה התרחשו רק לפני מספר שבועות - ואחרי שבית הדין לעבודה קיבל בזו אחר זו את תביעותיהם של מני נפתלי וגיא אליהו ומתח ביקורת נוקבת על תנאי העסקתם החליטה אף היא לתבוע באמצעות אותו עורך הדין את הגב' נתניהו.

לאחר הדיון נמסר מטעם משפחת נתניהו: "הדיון שהתקיים היום בבית הדין לעבודה הוא ניצחון חד משמעי לגברת שרה נתניהו וכישלון חרוץ ליח"צני ולעורכי הדין של חבורת מני נפתלי, נעמי לנדאו ושות' שניסו להכפיש את הגברת נתניהו בשקרים ועלילות. נשיא בית הדין אישש היום את טענתנו שמדובר בכתב תביעה לצורכי תקשורת שהטענות בו מכפישות ואינן ענייניות. אין לנו ספק שגם במקרה זה האמת תנצח ותביעה זו תופרך כליל בבית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר