הפיגוע בתחנה המרכזית

בשורה לנאשמים: סרטון הלינץ' באריתראי נפסל כראיה

רשלנות משטרתית, הובילה ככל הנראה את בית המשפט להפתיע ולפסול את הראיה העיקרית נגד הנאשמים בביצוע הלינץ' באריתראי הבטום זרהום, בפיגוע בבאר שבע (חוק ומשפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הלינץ' בנתין הזר החף מפשע (צילום ארכיון: מתוך ynet)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע החליט היום (רביעי) לפסול את קלטת האבטחה שבה תועדו הנאשמים בתיק הלינץ' של מבקש המקלט האריתראי הבטום זרהום, כשהם מכים אותו באכזריות, בעת שחשדו כי הוא מחבל.

השופט אהרון משניות לא נימק את החלטתו לפסול את הראיה המרכזית בתיק, אך לפי הידיעה בעיתון 'הארץ' יתכן והיא קשורה לטענת הסנגורים שהמשטרה השיגה את ראיית הווידאו ללא סמכות.

בפרקליטות המדינה, התובעת בתיק, אומרים כעת כי הם ממתינים לנימוקי השופט כדי לשקול את צעדיהם בהמשך ניהול התיק.

לפי גורמים בצוות ההגנה, למשטרה לא היה צו בית משפט לקחת את התיעוד מהתחנה המרכזית בבאר שבע, וכן שהפרקליטות הגישה מסמך לבית המשפט החתום בידי שוטר שאמר שהוא לקח את הקלטת, אך לא ציין שם מי מאנשי התחנה המרכזית הרשה לו לקחת.

כזכור, האירוע המדובר - הלינץ' - התרחש לפני שנתיים, לאחר שמחבל פתח בירי בתחנה המרכזית בבאר שבע, רצח את החייל עומרי לוי ופצע עוד עשרה בני אדם. הנאשמים בתיק הנידון, דוד מויאל, אביתר דמרי, איש שב"ס רונן כהן וחייל גולני יעקב שמבה, היכו בזירת הפיגוע את זרהום האריתראי בעקבות חשדם שהוא המחבל.

מראות קשים מזירת הלינץ' (צילום: הרצל יוסף, ynet)

יצויין, כי אף שהבדיקה הפתולוגית קבעה כי שמונת הכדורים שפגעו בזרהום, על ידי שלושה אנשים אחרים, הם אלה שגרמו למותו - הוכח כי הארבעה כן גרמו לזרהום חבלות חמורות, כולל שבר באף, ועל כך הם נאשמים בעבירה חמורה של גרימת חבלה בכוונה מחמירה, שעונשה המרבי הוא עד 20 שנות מאסר.

מהמשטרה נמסר כי יש לפנות לפרקליטות, ותגובת הפרקליטות לידיעה כפי שפורסמה ב'הארץ': "מאחר ומדובר בהליך תלוי ועומד הנמצא בשלבי ניהולו בבית המשפט, אין באפשרותנו להתייחס בשלב זה לכל טענה הנוגעת לחומר הראיות בתיק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר