מהפכה בכינוס השלוחים

חב"ד מציגה: נאומי TED וד"ש מהקריביים

'כינוס השלוחים העולמי' הפך בשנים האחרונות לאירוע היהודי הגדול בעולם: יותר מ-4,000 שליחי חב"ד מתכנסים בניו-יורק ושואבים כוח להמשך. אבל השנה צפויה למשתתפים הפתעה מיוחדת • צפו (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
רגעי השיא של כינוס השלוחים, בשנה שעברה (צילום: kinus.com; הפקה צילום ועריכה: שלמה חיים רבקין)

בשנים האחרונות, ההרצאות בסגנון 'טד' הפכו ללהיט עולמי. טד היא ועידה אקדמית שנתית שמתקיימת בארה"ב, והמוטו שלה באנגלית הוא deas Worth" Spreading"', כלומר: רעיונות שכדאי להפיץ. בין המרצים בוועידה בעבר היו נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון, ראש ממשלת בריטניה לשעבר גורדון בראון, ועוד מנהיגים עולמיים, לצד מהפכני הייטק ויזמים בולטים.

הרעיון שמאחורי הרצאות TED, מה שגורם לפופולאריות הרבה שלהם - הוא באורך הנאומים: נאום TED חייב להיות קצר, לרוב לא יעלה על ארבע דקות שממצות ומקפלות את הרעיון כולו.

כעת מגיעה המהפכה לחסידות חב"ד. כמי שאמונים על הוראת כ"ק הרבי מליובאוויטש זי"ע לנצל כל חידוש עולמי להפצת היהדות - החליטו מארגני 'כינוס השלוחים' העולמי שייערך בראש חודש כסלו בניו יורק לאמץ את הרעיון של הרצאות TED.

'כינוס השלוחים העולמי' הוא ההזדמנות החד-שנתית של למעלה מ-4,000 שליחי חב"ד ברחבי הגלובוס להיפגש זה עם זה, להחליף חוויות ולהשתתף בסדנאות מקצועיות לצורך שיפור עבודת השליחות, הפצת היהדות וקירוב רחוקים. במהלך ימי הכינוס נערך הצילום המסורתי שבו מצטופפים אלפי שלוחי חב"ד בתמונה אחת, על חזית בניין '770' - בית מדרשו של הרבי.

גולת הכותרת של הכינוס נערך בערב הצעדה יוקרתי - "בַּנקֶט" בשפה החב"דית - שנערך לקראת סיום הוועידה. לאורך השנים נבחרו בכל שנה שני נואמים מרכזיים - האחד דמות רבנית של שליח והשנייה דמות מהעולם העסקי. במרוצת השנים נאמו ב'בנקט' חשובי ה'שלוחים', לצד רבנים ואישים נודעים ובהם הרב הראשי הגרי"מ לאו, רבה של בריטניה לשעבר הגר"י זקס, הנגיד לב לבייב ועוד אנשי ממשל ואנשי עסקים.

השנה התבשרו אלפי ה'שלוחים' על החידוש המרענן - הרצאות ה'טד': אתמול (שלישי) הכריזו מארגני הכינוס אמש הכריז וועד הכינוס על שינוי משמעותי בבנקט, כאשר במקום שני נואמים מרכזיים, יימסרו יותר מעשר הרצאות קצרות בסגנון ההרצאות הקצרות הבינלאומיות. חלק מהנואמים ידברו בפני הקהל מעל במת האירוע, וחלקם יוסרטו מראש בווידאו.

מארגני הכנס העולמי מוסרים, כי הנאומים ימסרו על-ידי 'שלוחים' ו'מקורבים' מרחבי העולם, שידברו על אודות ההשפעה של שלוחי הרבי מליובאוויטש ורשת השליחות היהודית חובקת העולם, שמקרבת אלפי אנשים בכל שנה לשמירת מצוות ולחיי תורה.

מארגני האירוע מדברים על קטעי מולטימדיה שישולבו במצגות ונאומים. חלק מההרצאות יעסקו באסון הטבע שאירע לאחרונה באיים הקריביים, וכן בפיגועי הטרור שאירעו בשנים האחרונות, כמו זה שאירע בניס שבצרפת.

כמו כן, סיפורי חייהם על 'שלוחים' המתגוררים במקומות נידחים ואקזוטיים יוצגו בסרטי וידאו מיוחדים שהופקו לכבוד האירוע. ביניהם ייחשפו סיפוריהם של משפחות ה'שלוחים' בגאנה שבאפריקה, בבירוביג'אן שברוסיה ובהו-צ'י-מין שבוויטנאם.

גם הזווית הישראלית לא תחסר: בין המרצים שצפויים לנאום בשיטת TED נמנה שליח חב"ד בחברון, לצד שליחי חב"ד בבנגקוק שבתאילנד וטימולוקלה שבקליפורניה.

ל'כיכר השבת' נודע כי על תכניית 'כינוס השלוחים', שתיערך השנה בהאנגר רחב ידיים בניו-ג'רז'י - הוא פרי עמלו של 'ועד הכינוס' שמטעם 'המרכז לענייני חינוך', אשר במשך חודשים עובד על הפקתו של האירוע היהודי הגדול בתבל, שייערך ביום ראשון, א' בכסלו, בבייאון שבניו-ג'רזי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר