סערה בבריטניה

השרה שנפגשה עם נתניהו נאלצה להתפטר

המערכת הפוליטית בבריטניה סוערת לאחר ששרת הפיתוח האזורי פריטי פאטל הודיעה על התפטרותה לאור הביקורת על התנהלותה בביקורה בישראל ללא עדכון משרד החוץ (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פריטי פאטל (צילום: שאטרסטוק)

השרה הבריטית פריטי פאטל הודיעה על התפטרותה כשרה לפיתוח בינלאומי, לאחר שלא דיווחה כמקובל למשרד החוץ הבריטי על פגישותיה עם בכירים ישראלים ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

פאטל, שהוחזרה ממסע באפריקה עקב הסערה, הגיעה אמש (רביעי) לדאונינג 10 לפגישה עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, זמן קצר אחרי נחיתתה מטיסה מניירובי. בתחילה היה נראה כי התנצלות בלבד תספיק אך פאטל הציעה את התפטרותה לאחר שנחשפו פרטים חדשים על פגישותיה הפרטיות בישראל, יומיים לאחר שהבטיחה למיי כי לא יצוצו פרטים נוספים על "החופשה הפרטית" בישראל.

אבל מאז התברר כי לא רק שפאטל נפגשה עם נתניהו, עם השר גלעד ארדן, עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ועם בכירים אחרים בלי לדווח, היא גם ביקרה ברמת הגולן והחלה לבחון אם ניתן לשלוח כספי סיוע מבריטניה לכוחות צה"ל שמטפלים בפצועים סורים באזור. על פי חלק מהדיווחים מה שגרם לחשיפת העניין הייתה התמונה אותה פרסם יאיר לפיד בדף הטוויטר שלו בפגישתו עם פאטל וייתכן מאד שלולי היה רץ לפיד להתגאות בפגישה היה כל העניין נותר מתחת לראדר.

פאטל כתבה במכתב ההתפטרות שלה כי היא מתנצלת שגרמה ל"הסחת דעת" עבור הממשלה. "הפעולות שלי לא עמדו בסטנדרטים המצופים", אמרה על הפגישות עם בכירים בחופשה בישראל. היא שוב התנצלה בפני ראש הממשלה מיי, שבמכתב לפאטל כתבה לה בתגובה כי החלטה להתפטר היא ההחלטה הנכונה.

לפי הדיווחים פאטל וארדן נפגשו גם בלונדון בחודש ספטמבר ובהמשך החודש היא פגשה את יובל רותם, מנכ"ל משרד החוץ, בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. ב"גרדיאן" נכתב כי בפגישות של פאטל עם הגורמים הישראלים שוחחו הצדדים על תוכנית לשלוח סיוע כספי לצה"ל, כדי לתמוך בפעילות ההומניטרית ברמת הגולן. ב"הארץ" נכתב כי היא אף ביקרה בעצמה בגולן.

ב-BBC דווח ביום שישי שפאטל, חברת המפלגה השמרנית, דנה בעניינים רשמיים עם נציגים ישראלים ללא ידיעת משרד החוץ הבריטי כמקובל. פאטל התגוננה מפני ההאשמות וטענה בראיון כי שר החוץ בוריס ג'ונסון ידע על הביקור שלטענתה שולם מכספה האישי.

על פי ההצהרה שפורסמה, פאטל הודתה שבמהלך פגישתה עם נתניהו בחודש אוגוסט, השניים דנו על המערכת הפוליטית בישראל, ועל ביקורו בלונדון שנערך בסוף השבוע. פאטל טוענת כעת כי עדכנה את משרד החוץ על הפגישות רק בזמן אמת, אך התנצלה על מעשיה ואמרה שהיא מבינה שלא פעלה לפי הנהלים.

בהודעת ההתנצלות אמרה פאטל: "במחשבה שנייה, אני מבינה איך הנחישות שלי ליצור קשרים חדשים לא הובנה כראוי, והדרך שבה הפגישות נקבעו ודווחו אינן עולות בקנה אחד עם הנהלים. אני מתנצלת ומתחרטת על מעשיי". בכלי התקשורת בבריטניה דווח השבוע כי ההתנצלות פורסמה לאחר שראש הממשלה תרזה מיי נזפה בפאטל על פעולותיה - אך כאמור בסופו של דבר גם ההתנצלות לא הספיקה, ופאטל נאלצה להתפטר מתפקידה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר