המעוז האחרון של דאע"ש בסוריה - נכבש

כוחות הצבא הסורי בסיוע אנשי חיזבאללה כבשו את העיירה האחרונה בה שלטה המדינה האסלאמית בסוריה כשחיזבאללה משמש כחלק פעיל ומשמעותי בקרבות הקשים (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חורבות העיר דיר א-זור (צילום: מתוך טוויטר)

האם דאעש לפני קריסה סופית? הקרבות האחרונים צמצמו את שטח ארגון הטרור הקיצוני מאד. הצבא הסורי בשיתוף חיזבאללה, כבשו את העיירה אל-בוכמאל בפרברי דיר א-זור, שנחשבת המעוז האחרון של "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה. כך מסר אמש (רביעי) מפקד בכוחות הנאמנים לאסד.

לדבריו, נטלו חלק בלחימה גם לוחמי הגייסות העממיים של עיראק סייעו בלחימה. הוא הוסיף כי "חיזבאללה היו הכוח המרכזי בקרב על אל-בוכמאל", וציין כי מאות לוחמים מהארגון השתתפו בלחימה.

עם זאת, המרכז הסורי המפקח על זכויות האדם טוען כי העיירה טרם שוחררה במלואה. מוקדם יותר אתמול דיווחה רשת הטלוויזיה "אל-מנאר" של חיזבאללה כי הצבא ושותפיו מקיפים את אל-בוכמאל והתחילו להיכנס לתוך העיירה.

כאמור, מדובר במפלה נוספת לדאעש, שסופג תבוסה אחר תבוסה בהתמודדות מול הצבא הסורי והקואליציה הבינלאומית. בשבוע שעבר הודיע ארגון זכויות אדם סורי המזוהה עם האופוזיציה כי צבא סוריה ובעלי בריתו שחררו מידי דאעש את העיר דיר א-זור - העיר הגדולה והחשובה ביותר במזרח סוריה. בחודש שעבר שוחררה העיר א-רקה - שנחשבה לבירת הארגון בסוריה וכל אנשי הארגון נאלצו לעזוב.

בחודש ספטמבר שבר הצבא הסורי מצור של קרוב לשלוש שנים שהטיל דאעש על החיילים הסורים ששלטו על חלק מדיר א-זור, יחד עם 93 אלף תושבים. דאעש שלט מ-2014 ברוב מחוז דיר א-זור, אזור אסטרטגי שעשיר בנפט וקרוב לגבול המזרחי בין סוריה לעיראק.

דאעש הותקף בדיר א-זור גם על ידי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, שמורכבים מחיילים כורדים ושייכים לקואליציה שמובילה ארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר