הבחירות לרשויות המקומיות

הקרב בבני ברק הוכרע? ההתבטאות של הגר"ח קנייבסקי

שנה לבחירות המקומיות והשטח ב'דגל התורה' נכנס לסחרור, כאשר יש המבקשים לראות בהתבטאות מרן הגר"ח קנייבסקי - הכרעה בקרב על בני ברק בין שפירא ורובינשטיין (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: יעקב כהן)

הבחירות לרשויות המקומיות ייערכו בעוד קצת פחות משנה, נצח במובנים פוליטיים, אך במפלגות החרדיות לא שוקטים על השמרים ובכל עיר ועיר נערכים הנציגים המקומיים לקראת ההתמודדויות הצפויות.

אחת הערים שצפויה לספק דרמה לא פשוטה היא העיר בני ברק, שם לפי ההסכמים בתוך 'יהדות התורה', ראשות העיר מגיעה למפלגת 'דגל התורה', כשמנגד ח"כ לשעבר יגאל גואטה התבטא לא אחת כי גם לש"ס מגיע להיות חלק מהחלוקה בראשות העיר.

אלא שב'דגל התורה', יודעים כולם, כי שאלת השאלות היא מי יעמוד בראשות, האם הרב אברהם רובינשטיין, מסכיר המועצת ומקורבו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי או דווקא מנחם שפיראף מנהל המחלקה המוניציפאלית של 'דגל', שהובא על-ידי ראשי התנועה לבני ברק ממודיעין עילית, כשהיעד הוא ראשות העיר.

לכל אורך הקדנציה האחרונה של חנוך זייברט, התנהלה 'דגל התורה' בשני ראשים, האחד של המערך הוותיק בראשות רובינשטיין שעבד בשיתוף פעולה הדוק עם זייברט, והשני של המערך הצעיר והלוחמני יותר של המפלגה בראשות שפירא.

הבוקר (חמישי) חושף עיתון 'משפחה' כי בסביבת שפירא ביקשו להקים ועדה מוניציפאלית שתביא לידי ביטוי את קולם של צעירי המפלגה, מה שיסייע לשפירא להשיג את ראשות העיר בני ברק, אך המהלך נקבר בשל הטענה כי הדבר יביא לפגיעה תדמיתית בגדולי ישראל.

בכתבה, מצוטטת אמירה של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שיש המבקשים לראות בה הכרעה בקרב על ראשות העיר בני ברק. כאשר נשאל מרן הגר"ח קנייבסקי על הרצון לדון על שמות המועמדים בערים השונות והתבטא כי רובינשטיין יהיה בבני ברק. ל"כיכר השבת" נודע כי ההתבטאות של מרן הייתה -"על בני ברק אין שום ספק, בבני ברק יהיה רובינשטיין".

כאמור, הזמן הרב שנותר עד הבחירות הוא נצח במובנים פוליטיים כך שעשויים להתחולל לא מעט שינויים וספוקלציות שונות.

יצוין כי חברי הכנסת של 'דגל התורה' טרם ישבו על המדוכה ועדיין לא הביאו את צדדיהם בפני גדולי ישראל, אך אין ספק כי מערכת הבחירות כבר מכניסה לסחרור את 'דגל התורה'.

בתגובה לדברים, הפיץ הרב מוטק'ה בלוי מסרון בו נכתב: "הודעה דחופה לציבור התקבלה מהפסיכיאטור הראשי במשרד הבריאות, כדלהלן: אזרח הפוגש אדם הפועל / מדבר / כותב / מצייץ / בוחש / מפרשן / מקשקש / מברבר בנושא הבחירות המוניציפאליות שיתקיימו בעוד שנה יש להודיע ע"כ מיד ללשכת הבריאות המחוזית לצורך אשפוז כפוי כחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר