פתח תקווה: אליהו גינת מש"ס ינהל פרויקט של מאות מיליונים

ראש עיריית פתח תקווה איציק ברוורמן מינה את נציג ש"ס אליהו גינת, לרכז את הטיפול בבניית התחנה המרכזית החדשה • עלויות הפרויקט מוערך בכ-350 מיליון שקלים (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
התחנה מרכזית החדשה (הדמיה: החברה לפיתוח פ"ת)

ראש עיריית פתח תקווה איציק ברוורמן מינה את נציג ש"ס אליהו גינת, יו"ר מבנים במינהל הנדסה, לרכז את הטיפול בבניית התחנה המרכזית החדשה, הנחשבת לחוד החנית של יעדי העירייה בשנים הקרובות.

גורמים בעירייה רמזו כי המינוי עשוי ללמד על הקשר בין ברוורמן וש"ס העירונית וציינו כי הבחירה בגינת הגיעה לאור ההצלחה שלו בהסדרת השוק העירוני, לאחר שנים רבות של בעיות, בשיפוץ השוק ובניית תשתיות ופרויקטים נוספים שהוביל.

הבעת האמון הזו מגיעה חודשים ספורים לאחר שגינת נאלץ להתפטר מתפקידו כיו"ר מקפת, לדרישת ברוורמן, לאור דו"ח שפרסמה מבקרת העירייה.

התחנה המרכזית החדשה הינה פרויקט גרנדיוזי המתוכנן במטרה שיהווה מרכז תחבורתי המאגד לתוכו את קווי האוטובוס העירוניים והבין עירוניים ויכלול טרמינל מודרני אשר תוכנן תוך שימת דגש על התמצאות קלה בתחנה ושמירה על טווחי הליכה קצרים של הנוסעים העוברים מאמצעי תחבורה אחד למשנהו. בתחנה אף יעבור הקו האדום של הרכבת הקלה וכן חניון חנה וסע שיכיל כ-700 מקומות חניה.

בנוסף, התחנה תכלול גם שטחי מסחר בהיקף של כ-7,000 מ"ר ומגדל משרדים בן כ-12,000 מ"ר אשר יאוכלס בחלקו הגדול על ידי משרדי העיריה ויאפשר מתן שירות לתושב במתקן איכותי ובעל נגישות גבוהה. סה"כ היקף הבניה המתוכנן הוא כ-56 אלף מ"ר.

לקראת ההתכנסות לסיום התכנון וההערכות לעליה לקרקע, הצפי הוא כי העבודות להקמת התחנה יערכו כארבע שנים. ההיקף הכספי המיועד נע בין כרבע מיליארד שקלים ל-350 מיליון שקלים, אשר ימומנו דרך תקציבי עירייה ומשרדי ממשלה שונים וגיוס כספים במערכת הפיננסית.

במכתב ששיגר ראש העיר ברוורמן לגינת, כתב: "בימים אלו אנחנו שוקדים על הקמת תחנה מרכזית חדשה לעיר המתאימה למאה ה-21, אשר לאור חשיבותה והיקפה היא פרויקט דגל של העיר פתח תקווה... הנני לבקשך לרכז בידך את הטיפול בפרויקט התחנה מול כל הגורמים לקבלת כל האישורים ובכישרונך להביא את הנושא לידי גמר מהיר ומוצלח".

גינת מסר ל'כיכר השבת' כי "לנוכח חשיבות המיזם לכלל התושבים הממתינים לביצועו המהיר, החלטתי להיענות לאתגר וקיבלתי את בקשתו של ראש העיר. עם כניסתי לנושא כאחראי מיוחד מטעם רה"ע אני מקיים בימים אלו סבב פגישות ומגעים עם כלל הגורמים הרלוונטיים על מנת לקדם את הטיפול בנושא במהירות האפשרית ולהוציאו לפועל בצורה הטובה ביותר.

"בכוונתי להכניס את כלל ההיבטים והגורמים הדרושים ללוח זמנים ממוקד ומשולב בין כל היעדים הנדרשים על מנת להשלים בהקדם את בניית התחנה החדישה אשר תהווה מודל לחיקוי, תשדרג את מערך התחבורה הציבורית בעיר, תהווה מנוף לפיתוח ולשגשוג מרכז העיר הוותיק ותסייע לבעלי העסקים באזור".

(הדמיה: החברה לפיתוח פ"ת)
(הדמיה: החברה לפיתוח פ"ת)
(הדמיה: החברה לפיתוח פ"ת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר