"גזל מקטרג בראש"

הנהלת ישיבת יסודות בהודעה דרמטית: "הישיבה נסגרת"

סערה בישיבת 'יסודות' הוותיקה עם ההודעה הדרמטית של ההנהלה כי הישיבה הקיימת נסגרת זאת עקב השתלטות של "אינשי דלא מעלי" שאף ביזו את ראש המוסדות הרב יהודה זיאת (חרדים בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב יהודה זיאת (צילום: דוד זר)

סערה בישיבה הוותיקה יסודות: הנהלת הישיבה הודיעה במכתב שפורסם הבוקר (חמישי) לבחורים כי הישיבה הקיימת נסגרת זאת עקב השתלטות של "אינשי דלא מעלי מתוך תאוות בצע ושלטון ורדיפת כבוד לאין סוף".

ההנהלה מבשרת לבחורים במכתבה הדרמטי על פתיחת הישיבה מחדש, תחת צוות ר"מים מובחרים, לבחורים שיעמדו בתנאים.

לטענת ההנהלה, השתלטו אינשי דלא מעלי הפועלים מתוך תאוות בצע השמים לנגד עיניהם רק את טובת ואף ביזו ופגעו בראש המוסדות הגאון רבי יהודה זיאת, "והמרו את רצונו בחוצפה".

תחת הכותרת "גזל מקטרג בראש", נכתב בהודעה לבני הישיבה כי "עקב השתלטותם של אינשי דלא מעלי, אנשי זדון ומרמה, המתכסים באצטלא דרבנן על הישיבה הקדושה ונעצו טלפיהם בכתלי בית המדרש מתוך תאוות בצע ושלטון ורדיפת כבוד לאין סוף, ולא שמים לנגד עיניהם טובת הישיבה ושגשוגה אלא רק טובת עצמם, כבודם ומעמדם, ועושיהם מעשיהם הנפשעים כביכול בגיבוי מפוקפק של רבנים אשר הטו דעתם תוך סיפורי שקרים וכזבים ואפילו במילי דעבידי לאיגלוי ואכמ"ל.

"והגדילו פשעם וחטאתם בביזויו של מקים עולה של תורה, ראש המוסדות, הזקן הצדיק, שכל מעשיו לשם שמים רבי יהודה זיאת שליט"א, אשר כל גדולי ישראל סמכו ידיהם עליו ועל מוסדותיו המפוארים, והמרו את רצונו בחוצפה ועזות מצח ועבד כי ימלוך ושפחה תירש גבירתה.

"על כן אנו מודיעים בזאת לאחר שיקול דעת מעמיק ובהתייעצות מתמדת על כל צעד עם גדולי תורה והוראה שליט"א על פיזורה של הישיבה עד ליום שלישי כ"ה בחשוון תשע"ח ".

ההנהלה מוסיפה ומודיעה לבחורים כי "בחורים המעוניינים להמשיך את לימודם בישיבה הקדושה ביתר שאת ויתר עוז על פי דרכה של תורה תחת צוות ר"מים מובחרים מפארי הלמדנים בעולם הישיבות ונקיי הדעת, שיראתם קודמת לחוכמתם המפוארת, ייצרו קשר עד ליום שני כ"ד חשוון תשע"ח בשעה 8.00 בערב עם הנהלת הישיבה. ונזכה שלא יצא מכשול תחת ידינו להגדיל תורה ולהאדירה. ובערת הרע מקרבך".

אחד התלמידים בישיבה מציג בשיחה עם "כיכר השבת" תמונת מצב שונה ואומר כי "בשנים האחרונות נכנס לעמותת הישיבה הרב שמעון זיאת זאת לאחר שאחיו הרב אברהם זיאת הורחק מפעילות בישיבה. הרב שמעון זיאת שהיה עסוק בגיוס כספים לטובת מוסדות 'שתילי זיתים' מינה את האחיין שלו לנהל את הישיבה בפועל".

לדבריו, "למרות שהרבנים פסקו שהצוות הוא האחראי לרוחניות בישיבה, הרב אברהם זיאת ביקש למנות את קרוב משפחתו לתפקיד תורני בישיבה וזה גרם לסערה. כעת תומכיו של הרב אברהם מפיצים את המכתב ומודיעים על סגירת הישיבה ופתיחת מסגרת חדשה כשלעומת זאת מתנגדיו טוענים שאין לו כלל כוח וסמכות בישיבה הוותיקה שממשיכה להתנהל כרגיל".

לטענתו, "הרב אברהם מנסה לחזור וכשהוא רואה כי אינו מצליח בכך הוא מנסה לסגור את הישיבה אך מבחינתינו הכל נמשך כרגיל. הדמויות הרוחניות בישיבה זה הרב חנוך צבי כהנים והרב שמעון שרייבר והם ימשיכו להוביל את הבחורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר