לבנון: סעד אל-חרירי מוחזק במעצר בסעודיה

גורם בממשלת לבנון טוען כי סעד אל חרירי, ראש הממשלה שהתפטר במפתיע בשבוע שעבר, מוחזק בסעודיה במעצר ובניגוד לרצונו. בסעודיה מכחישים את הדברים (העולם הערבי)

אל חרירי (צילום: מתוך תקשורת העולם הערבי)

​בלבנון סבורים כי סעד אל חרירי, ראש הממשלה שהתפטר במפתיע בשבוע שעבר, מוחזק בסעודיה בניגוד לרצונו, כך עולה מדברים שאמר היום (חמישי) גורם בממשלת לבנון לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבירו, ממשלת לבנון פועלת יחד עם מדינות זרות כדי להבטיח את שובו של אל-חרירי למדינה.

כזכור, אל-חרירי התפטר במפתיע מתפקידו בסוף השבוע שעבר כשהקריא הצהרה מצולמת ממקום שבתו בסעודיה. הודעת ההתפטרות הדרמטית טלטלה את לבנון, שנמצאת בתקופה עמוסת משברים פוליטיים, ובמיוחד ההיקלעות שלה לתוך עימות הענקים המתחולל בין סעודיה הסונית לבין איראן השיעית.

התפטרותו של אל-חרירי הביאה גל ספקולציות והשערות בנוגע לסיבת ההתפטרות. בנאום ההתפטרות תקף אל חרירי בחריפות את איראן ואת שלוחתה הלבנונית חיזבאללה בשל ההתערבות הגסה שלהן בניהול ענייניה של ארצו.

"איראן עוקפת את השלטון הלבנוני בניסיון לכפות מציאות בשטח", תקף אל-חרירי. "ידיה באזור ייגדעו". הוא הוסיף ואמר ש"לא נסכים שלבנון תהיה נקודת מוצא לאיום על ביטחון האזור. היכן שאיראן נמצאת יש מלחמות אחים וחורבן. היא רוצה להרוס את העולם הערבי, והרשע שהיא מפיצה יחזור אליה".

מישל עון, נשיא לבנון המיודד עם ארגון חיזבאללה, אמר לאחר התפטרותו של ראש הממשלה כי הוא "ממתין לחזרתו כדי להבין את הסיבות להתפטרותו". שר המשפטים של לבנון, סלים ג'ריסאתי, אמר לרשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, כי הוא הופתע מהמהלך.

רשת "אל-מנאר" הלבנונית דיווחה שהנשיא עון פועל בגישה דיפלומטית כדי לחשוף את תעלומת התפטרותו של אל-חרירי. "אל-מיאדין" דיווחה שעון יכריז בשבוע הבא על בקשה ברורה מצד לבנון להחזיר את אל-חרירי.

מנגד, סעודיה ועוזריו של אל-חרירי מכחישים בתוק את הדיווחים לפיהם הוא מחזק במעצר בית בסעודיה. עם זאת, ראש הממשלה הלבנוני המתפטר לא הוציא עדיין הצהרה כלשהי מטעמו שמכחישה את הדיווחים על הגבלת צעדיו. סעודיה טענה מצידה שחיזבאללה, שנתמך על ידי איראן, "חטף" את המערכת הפוליטית בלבנון.

בנאום שנשא, טען אל חרירי כי הוא חושש שבמידה ויחליט לחזור ללבנון יתנקשו בו. רשת "אל-ערבייה" הסעודית דיווחה כי כמה ימים לפני התפטרות אל-חרירי סוכל ניסיון התנקשות בו. לפי הדיווח ב"אל-ערבייה", ההתנקשות הייתה אמורה לצאת לפועל בביירות, לפני יציאתו של אל-חרירי מהמדינה. "המתכננים שיבשו את התקשורת במגדלי הפיקוח בזמן ששיירתו של אל-חרירי עברה באזור נמל התעופה", אמרו גורמים לרשת הערבית. מנגנוני ביטחון הפנים בלבנון הכחישו את הדיווח: "מה שהופץ על כך שסיכלנו ניסיון התנקשות באל-חרירי לא פורסם מטעמנו ואין לנו נתונים על כך".

הגורם בממשלת לבנון ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס אמר ש"לבנון תבקש ממדינות זרות וממדינות ערביות להפעיל לחץ על סעודיה לשחרר את ראש הממשלה סעד אל-חרירי". הוא הוסיף ואמר שאל-חרירי עדיין ראש ממשלת לבנון. "החזקת אל-חרירי בריאד והגבלת חירותו הן מתקפה על הריבונות הלבנונית. הכבוד שלו הוא הכבוד שלנו. אנחנו נעבוד עם מדינות זרות להשיב אותו לביירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר