"נזק בלתי הפיך"

'כללית' איחרה בבדיקה ונתבעת ב-2.5 מיליון שקל

התובעת הגיעה לבית החולים מאיר ולקופ"ח כללית והתלוננה על כאבים אך הם התמהמהו וגרמו לנזק בלתי הפיך לכלייתה ולהפיכתה לנכה ב-80% בצורה שמקצרת את חייה (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

תביעה של 2.5 מיליון שקלים הוגשה נגד קופת חולים כללית על ידי תושבת כפר סבא בת 46, הטוענת שאיחור בביצוע בבדיקת סי-טי גרם לה לאבד כליה לנכות קשה והביא ל"קיצור משמעותי" בתוחלת חייה על פי הרופאים.

על פי כתב התביעה, שהוגש לבית המשפט המחוזי בלוד, האישה התלוננה באופן חוזר ונשנה על כאבים, אך נשלחה לבדיקה רק כשכבר לא ניתן היה עוד להציל את כלייתה.

בכתב התביעה שפורסם ב'וואלה' מספרת ש' את תיעוד הביקורים אצל רופאים בקופת החולים כללית ובבית החולים מאיר בהם התלוננה על כאבים, בטרם נשלחה לבסוף לאשפוז. בשל האיחור באבחון, היא נאלצה לעבור ניתוח שהותיר אותה עם 80% נכות ובמצב תמידי של סכנת חיים.

ש' חולה בתסמונת APLA, מחלה אוטואימונית הגורמת להיווצרות קרישי דם בוורידים ובעורקים. על פי כתב התביעה, בחודש נובמבר 2013 היא הגיעה לחדר המיון בבית החולים מאיר שבכפר סבא, השייך לקופת החולים כללית, כשהיא מתלוננת על כאבים עזים בצד השמאלי של הבטן. היא סיפרה לצוות המיון שהיא סובלת מקריש דם גדול ברגל שמאל, הביעה חשש שהוא יגיע לכליה שלטענתה "ממש מתפוצצת", ואף ביקשה מהצוות הרפואי שיבצעו בדיקת סי-טי כבר אז.

מחדר המיון, נטען, היא הועברה לאשפוז במחלקה פנימית בבית החולים. הרופאה התורנית במחלקה, שהכירה את התובעת כמטופלת ותיקה במרפאה ההמטולוגית של בית החולים, עדכנה את הצוות והחליטה על ביצוע הבדיקה באיחור של כמעט 24 שעות. בעקבות תוצאות הבדיקה, שהצביעו על אוטם כלייתי, הועברה התובעת למחלקת טיפול נמרץ, אלא שבשלב זה לא ניתן היה להציל את הכליה. בנוסף, לכליה הנותרת נגרם נזק משמעותי.

לפי חוות דעת של מומחה לנפרולוגיה מטעם התביעה, בדיקת סי-טי בעיתוי הנכון, כשקריש הדם עוד היה טרי, הייתה מאפשרת צנתור של עורקי הכליה, סילוק הקריש, הרחבת העורק החוסם והתקנת סטנט, אשר היו מצילים את הכליה. המומחה העריך את נכותה של התובעת בשיעור של 80% לצמיתות וקבע כי מצבה הביא לירידה משוערת של בין 20 ל-35 שנים בתוחלת חייה, ואף לסכנה שתמות בשל אי ספיקת כליות עוד לפני שתגיע לדיאליזה.

בכתב התביעה ש' תובעת פיצוי של למעלה מ-2.5 מיליון שקלים בגין קיצור תוחלת החיים ופגיעה אנושה באיכות חייה, עלויות סיעוד ועזרה אישית, הוצאות רפואיות, הוצאות נסיעה והפסדי שכר ותנאים סוציאליים.

עורכי דין דורי כספי וויקי בקשי ממשרד כספי-סרור ושות' טוענים כי צוות חדר המיון "כשל באופן קיצוני בהבנת מצבה הרפואי של התובעת נוכח עברה הרפואי ותלונותיה". הם מסרו כי "עובדי קופת חולים כללית וצוות בית החולים מאיר התרשלו כשהתעלמו מתלונותיה העקביות והממוקדות של התובעת על הכאבים בכליה, וכן מתוצאות בדיקות המעבדה, ולא העלו את החשד שמדובר באירוע טרומבוטי חריף לכליה".

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה: "כתב התביעה התקבל רק לאחרונה ותגובה תינתן על כך במסגרת ההליך המשפטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר