"ניקוי המוות השוודי": השיטה הכי מלחיצה לניקוי הבית

אנחנו לא יודעים אם זה בגלל החורף הקר שם, אבל למרגרטה מגנוסון, הגרסה השוודית של מארי קונדו היפנית, יש שיטה מורבידית ודי מלחיצה לניקוי יסודי של הבית. יעיל או לא? אתם תחליטו (ניקיון וארגון, בית)

זה כי כל כך קר שם, אצלכם? (צילום: Naomi Hébert on Unsplash)

לפני שלוש שנים, מארי קונדו ביקשה מאיתנו להיפרד מכל החפצים שאינם "מעוררים בנו שמחה" כדי לאוורר את הבתים העמוסים שלנו. ועכשיו, ספר חדש מאת אמנית שוודית בשם מרגרטה מגנוסון מגיע עם מטרה דומה, אך הדרך אליה הרבה יותר קשוחה.

תכירו את "ניקוי המוות השוודי", שיגעון ניקוי וארגון הבית שכובש את סקנדינביה בסערה.

התנאים שמציבה השיטה לאילו חפצים יש להשאיר ומאילו להיפטר מתבססים על מציאות שאין דרך אחרת לתאר אותה מאשר "טרגית". מגנוסון מתארת מצב בו אנשים עוזבים את העולם (כן, מתים) ומשאירים אחריהם ערימות של חפצים אישיים למיון - עבודה לא נעימה במיוחד עבור קרובי המשפחה.

כדי למנוע את הנטל הזה מעליהם, מגנוסון חושבת שאנחנו צריכים לתרגל "ניקוי שלפני המוות" מהרגע שאנחנו מספיק בוגרים כדי להבין את זה. "אל תאגרו דברים שאתם לא רוצים" היא אומרת, "יום אחד, כשכבר לא תהיו כאן, המשפחה שלכם תצטרך לדאוג לכל הדברים האלה ואני לא חושבת שזה הוגן".

ומה עושים עם אותם דברים מיותרים? הטיפ המרכזי של מגנוסון הוא פשוט לחלק אותם לקרובי משפחה וחברים כמתנות, כפי שממילא היה קורה אם הייתם, ובכן, מתים.

הממ. אין כמו מחשבות על המוות כדי להתחיל למיין את הארון המפוצץ הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר