סעודת השבת הגדולה בעולם

חב"ד חברון מציגה: אוהל אברהם אבינו, גרסת 2017

'המירון של חברון': אלפים צפויים לעשות את השבת הקרובה בחברון, במסורת שנמשכת מזה 50 שנה. ההפתעה השנה: אוהל ענק של בית חב"ד שבו תיערך הסעודה היהודית הגדולה בעולם • כל הפרטים (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: מנדי הכטמן)

לאוהל שמקים בית חב"ד בחברון אין ארבעה פתחים - אבל חוץ מזה הוא דומה כמעט אחד לאחד לאוהל של אברהם אבינו הטמון במקום: באוהל הזה צפויה להיערך השבת, פרשת חיי שרה, סעודת השבת הגדולה בעולם, שבו יוגשו מנות שף יוקרתיות. כל אלה יצפו לאלפי העולים שצפויים לעשות את השבת הקרובה, שבת פרשת 'חיי שרה', בעיר האבות חברון. על האירוח הזה שוקדים אנשי 'בית חב"ד' בחברון, בראשות השליח הרב דני כהן.

העלייה ההמונית לעיר האבות בשבת פרשת 'חיי שרה' היא מסורת שהתחדשה לפני יובל שנים, עם חידוש היישוב היהודי בחברון. הסיבה לכך קשורה בפרשת השבוע, שבו מסופר על רכישת מערת המכפלה על ידי אברהם אבינו בארבע מאות שקל כסף עובר לסוחר. שבת חיי שרה בחברון הפך למסורת, ומקיף אלפי משתתפים. האורחים מאלתרים מקומות לינה בכל פינה, ויש מי שישנים בשקי שינה, תחת כיפת השמים. ה'מסודרים' יותר מצליחים למצוא חדר באחד מבתי ההארחה שפזורים ביישוב, או במדרשת חברון.

במהלך השנים האחרונות גדלה העלייה לחברון בשבת זו, כאשר בין השובתים ניתן לזהות רבנים ואישי ציבור ובהם שרים וחברי כנסת, לצד אורחים מרחבי העולם. במהלך השבוע נחתו בארץ עשרות תיירים יהודים מחו"ל, במטרה לעשות את השבת המיוחדת בעיר האבות.

פעילי חברון מספרים, כי ב'שבת חברון' השנה יצוינו במיוחד שתי בשורות חשובות: האחת היא הכרה רשמית במנהלת היישוב בחברון כרשות מקומית, והשניה - בנייתן של כשלושים דירות חדשות בשכונת חזקיהו - חב"ד בעיר.

אנשי בית חב"ד בראשות הרב דני כהן נערכים לארח את סעודת השבת הגדולה בעולם. הסעודה תיערך באוהל ענק שהוקם על ידי פעילי בית חב"ד, שבו יסעדו אלפי האורחים של סעודות שבת מפוארות במחיר מסובסד.

בימים אלו שוקדים על הקמת אוהלים ומתחמי אירוח בקרית ארבע ובחברון, ונערכים לארח את האורחים הרבים במבנים ובמוסדות. כמו כן, יוקמו אוהלים פרטיים ברחבי קרית ארבע - ממש כמו במירון.

הרב דני כהן, שליח חב"ד בחברון אומר ל'כיכר השבת': "תנועת חב"ד ראתה תמיד חשיבות גדולה לעמוד לימין היישוב היהודי בחברון, בעידודו המיוחד של הרבי מליובאוויטש. אנחנו שמחים מאוד להוביל את המיזם של סעודת השבת הגדולה בעולם דווקא כאן, למרגלות מערת המכפלה, יחד עם אלפי יהודים שיגיעו לשבת בחברון.

"חשוב לנו", הוא מוסיף, "שיהודים שמגיעים לחברון לא רק יקבלו אוכל - אלא ממש יתפנקו בסעודות שבת מפוארות - כפי שהיה נוהג אברהם אבינו".

אורי קרזן, מנכ"ל הישוב היהודי בחברון, אומר: "אני נרגש לקראת השבת, זהו יום חג מיוחד לחברון ולעם ישראל בכל העולם כולו. בעתיד הלא רחוק, בעזרת השם נארח אורחים בבניינים החדשים הצפויים להיבנות ברובע חזקיהו. אנו מאחלים לאלפי האורחים והתושבים שבת של שלום ושמחה".

גולת הכותרת של 'שבת חברון' הן התפילות במעת המכפלה. אולמות המערה נפתחים כולן ליהודים, והמונים מצטופפים לצד קברי האבות וברחבה הסמוכה ומתפללים בצוותא. השיא הוא בעת קריאת התורה, אז נקראת פרשת קנין המערה, שהתרחש ממש במקום הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר