הפרקליט בגילוי לב

עו"ד יעקב וינרוט: "מי שלא עובר את המחלה הזו, פשוט לא מבין"

בשיחה כנה, התייחס הערב עורך הדין יעקב וינרוט המתמודד עם המחלה הקשה, גם לתחושותיו האישיות הכוללות רגעי משבר, והוסיף: "עולם ההפכים - דת, מדינה, צבא, ישיבה - נגס בי" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
וינרוט, הערב (צילום מסך: מתוך "עובדה", ערוץ 12)

"מי שלא עובר את המחלה הזו, לא מבין מה זה, פשוט לא יודע", תיאר בגילוי לב הפרקליט החרדי יעקב וינרוט, החולה בסרטן, בתכנית ששודרה הערב.

וינרוט פירט את תחושותיו האישיות, לאילנה דיין, מגישת התכנית עובדה של 'קשת': "לפני חודש וחצי אני הרמתי ידיים. אני פשוט אמרתי אוקיי, שיילך... כי היתה לי תחושה נוראית. כל השאלות הקיומיות מתעופפות בבת אחת".

"בשנות חיי הבריאות הייתי כותב, הייתי יוצר. את השנים הבריאות בזבזתי על התחבטות של דת, מדינה, צבא, ישיבה... כל העולם הזה של ההפכים, שכל אחד נגס בי נגיסה אחת - מי היה צריך את זה?", אמר.

אך כשנשאל על ידי המראיינת האם נכון שגם אם היה יודע מראש כי בגיל 68 תכה בו המחלה, לא היה בוחר בדרך חיים אחרת, השיב בכנות: "זה נכון. כי יש בי מהאלמנט הזה של המתאגרף. כל עוד אני חי, אני חי. כל עוד הנר דולק, יש מקום לתקווה".

"הגנרל מקארתור כבר אמר 'חיילים ותיקים אף פעם אינם מתים, הם רק נמוגים'. ואני, לאט לאט נמוג", סיים בנימה נוגה את תיאור הפרק הקשה הזה, הנוכחי, בחייו.

וינרוט מדבר על מצבו הרפואי. ארכיון (צילום: מתוך חדשות 2)

עוד קודם, פרס העו"ד הבכיר את הנעשה בפגישותיו האישיות, לאורך שנים ארוכות, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אותו הוא ייצג במספר תיקי חקירה משמעותיים. כמו כן, הוא דיבר בגלוי על אורח חייו הנהנתני של נתניהו, ה"מעריץ ממון ולא יודע מה מחירו של לחם - וגם לא של סיגר", ובכך ניסה לבסס את קו ההגנה של ראש הממשלה בחקירתו - שכזכור נערכה גם היום - בפרשת המתנות.

הוא אף מתח ביקורת גלויה על התנהלות שרה נתניהו רעיית ראש הממשלה ועל צוות ההגנה שלה בכמה מפרשיותיה, וקבע כי הוא היה יכול לסגור אותן כבר מזמן, ללא היבט פלילי, אם רק היה מתאפשר לו. את נאומו המשתלח של בנימין נתניהו בעובד המעון לשעבר מני נפתלי, הגדיר וינרוט כ"טעות טקטית מדרגה ראשונה".

עם זאת, וינרוט ציין לטובה את התנהגותו של נתניהו כלפיו, במיוחד מאז שחלה: "אני חייב להגיד שהוא מוכיח את עצמו מולי עם המחלה. בתקופה קשה יותר שעברתי, לפני חודשיים, הוא מאוד התעניין. לא האמנתי שהוא מרגיש את עצמו כל כך קרוב. כשאמרתי לו בגלוי 'ביבי, תשמע. אם אתה רוצה לצרף מישהו או להחליף - אין לי בעיה', הוא ענה לי ש'לא תעלה אפילו על דעתך'".

לאחר שידור התכנית, שהציגה את וינרוט כמי שדיבר סרה בנתניהו, נמסר מטעמו: "עורך הדין יעקב ויינרוט מצר על כך שעשרות שעות של שיחותיו עם אילנה דיין, במשך ימים ארוכים של צילומים, נחתכו ונערכו באופן מגמתי על מנת לנסות לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו וברעייתו להם הוא רוחש הערכה עצומה וחיבה עמוקה. מיותר לציין כי דברים חיוביים רבים שנאמרו על ידו - לא שודרו. מר ויינרוט דוחה בשאט נפש כל ניסיון לצייר באור שלילי את ראש הממשלה או רעייתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר