הזירה הצפונית: איראן הקימה בסיס בסוריה

על רקע יירוט המל"ט הסורי בשבת, שכוון לחדור לישראל, דיווח הבי-בי-סי כי בשנה האחרונה מקימה איראן בסיס קבע בסוריה. צילומי לווין מוכיחים כי במקום נבנו 24 מבנים (חדשות, ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רמת הגולן הסורית (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)

מערך ההגנה האווירית של צה"ל יירט אתמול (שבת) בצהריים כלי טיס בלתי מאויש שחדר מסוריה לאזור המפורז בגולן. שוב היה זה טיל פטריוט מהסוללה הסמוכה לצפת שהפיל אותו, אלא שהפעם מדובר היה בכלי ששייך למשטר אסד ולא לחיזבאללה והוא נועד לצורכי איסוף מידע.

זו לא הפעם הראשונה בה צה"ל מפיל כלים בתי מאוישים שמוטסים לעבר ישראל, וליתר דיוק זו הפעם החמישית בשנים האחרונות כשהפעם מתווסף לכך המתיחות על רקע ההתעצמות האיראנית בסוריה.

אתמול דווח בבי־בי־סי שבשנה האחרונה מקימה איראן בסיס קבע בסוריה. מתמונות לוויין שצולמו 14 קילומטרים מהבירה דמשק — מרחק של 50 קילומטרים מרמת הגולן — עולה שבאתר נבנו יותר מ־24 מבנים. לפי הדיווח, כמה מהמבנים הוקמו בחודשים האחרונים.

גורמי מודיעין מערביים אמרו שצבא איראן הקים את הבסיס באתר ששימש בעבר את הצבא הסורי סמוך לעיר אל־כיסווה. התצלומים הראשונים מהמקום הציגו פעולות בנייה בין החודשים ינואר לאוקטובר שבסיומן תועדו 24 מבנים נמוכים שמיועדים כל הנראה לאכלס חיילים ולאחסן כלי רכב. מומחים שונים העריכו שניתן יהיה להציב כ־500 חיילים במקום. עוד נאמר בדיווח שייתכן שהבסיס ישמש בפועל לוחמים שיעים ממדינות שנטען שפועלות בסוריה, בהן פקיסטן ואפגניסטן.

האם ישראל תתקוף את הבסיס? ניתן אולי לחזות את הדברים אם נסתמך על הודעת שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לאחר הפרסום על הבסיס: "ישראל לא תאפשר התבססות של הציר השיעי בסוריה כבסיס פעולה קדמי", ונשווה את הדברים להודעתו הקודמת לגבי מפעל הטילים המדויקים שהקימו האיראנים בסוריה. אז אמר ליברמן שישראל לא תאפשר אל הקמתו, ולבסוף — לפי פרסומים זרים — צה"ל תקף והשמיד אותו לפני כחודשיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר