"הצבתי חומה"

רוני אלשיך על הביקורת: "לא סופר שום דבר"

המפכ"ל קיבל בערב שבת ביקור תמיכה מפתיע מ"הוועד של השוטרים, הגמלאים והסוהרים" והתייחס לביקורת הרבה שסופגת המשטרה לאחרונה והרצון לקצץ את שכרו (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יריב כץ, ynet)

כמה שעות לפני כניסת השבת קיבל המפכ"ל רוני אלשיך ביקור של חברי מטה המאבק של "הוועד של השוטרים, הגמלאים והסוהרים", שהגיעו לביתו והעניקו לו זר פרחים כדי לחזק את ידו בנוגע להצעות החוק שעלו בשבוע שעבר כנגד יכולת המשטרה להסיק מסקנות חקירה.

"אני לא סופר שום דבר. הצבתי חומה. זו החלטה רציונלית שבסוף משפיעה מנטלית. בסופו של דבר אתה מציב חומה ויודע שאתה מתפקד", אמר אלשיך ל"ידיעות אחרונות" בשיחה שקיים בחצר ביתו.

אלשיך התייחס בהומור להצעה להוריד את גובה שכרו העומד על 83 אלף ש"ח ואמר: "כל הסערות האלה מסביב לא ישפיעו על קבלת ההחלטות של המשטרה בשום תחום", הסביר. "זה מה שהאזרח צריך לדעת. בסוף המשטרה תיתן לו את השירות הראוי שמגיע לו, לכן מקבלים כסף, גם המפכ"ל מקבל משכורת טובה בשביל הדבר הזה", אמר אלשיך, בעודו מתקשה לעצור את פרץ הצחוק בהתייחס לביקורת על שכרו.

על המעבר החד שעשה מעבודתו שמאחורי הקלעים כסגן ראש השב"כ ועד לאור הזרקורים שאליו נחשף בשנתיים האחרונות מאז נכנס לתפקיד המפכ"ל סיפר בגילוי לב: "יש משהו מיוחד בלגעת באזרחים ברחוב, מה שלא היה לי קודם, ועכשיו אני נהנה ממנו. בסוף המשטרה משפיעה באופן ישיר על האזרח וזו חוויה מיוחדת. לכן יש פה משהו מיוחד, ויש לזה גם מחירים כמובן. אני מקבל תמיכה גדולה בכל מקום שאני מגיע מהשוטרים ומהאזרחים, זה ממש מדהים. באינטואיציה זה אומר לי שאנחנו חברה בריאה".

בצל הביקורת שספג הארגון שבראשו הוא עומד, אלשיך השמיע מסר תקיף למבקריו. "המשטרה חזקה, לא פונה ימינה או שמאלה. אני ממש גאה בשוטרים, עם כל הסערות מסביב וכל הספינים, הם עושים עבודה מקצועית", אמר. "לא זז אצלם שריר בפנים, וכל הסערות מסביב לא ישפיעו עליהם בשום צורה". הוא גם הבהיר כי אינו נפגע אישית מהביקורת. "חוויתי את זה מהדקה הראשונה, והיה ברור לי מה כובד האחריות והיה ברור לי שהמשטרה עוסקת בעצבים החשופים של החברה הישראלית 24/7", סיפר. "זה לא איזה משהו שכולם אוהבים בכל רגע נתון. תמיד זה אוהב, זה כועס, זה לא נראה לו, זה כן נראה לו... זה מאוד טבעי, והאזרחים כל אחד מסתכל מהזווית שלו. בוודאי ככל שמדובר בדברים יותר רגישים כמו האירועים שגם משפיעים פוליטית".

אלשיך הביע אמון כי "האיזונים והבלמים" שמעוגנים במערכת החוק מבטיחים התנהלות מקצועית של החוקרים, במיוחד בחקירות אישי ציבור. "זה לא רק המשטרה בתוך התמונה, יש יועץ משפטי ויש פרקליטות", הסביר. "אני חושב שהמערכת נכונה ובריאה, כי בסופו של דבר גם לא יהיו חלילה מוטיבציות יתר בפינה כזאת או אחרת, לא בגלל נטיות פוליטיות או שמישהו נורא רוצה להצליח". לאחר שהסביר כי חוקריו "עושים את עבודתם" מבלי להיות מוטרדים מהביקורת — אף שזה, כדבריו, "חלק מהבדיחות ומההומור אבל לא מעבר לכך" — הבהיר כי החוק הוא המצפן היחיד. "אוי ואבוי אם משהו אחר היה משפיע על החוקרים", אמר. "אנחנו מאוד נזהרים. גם לא לעלות על הרים, גם לא לפרסם דברים ואחרי זה לחזור בנו, ונזהרים כדי ששום דבר אישי לא ייכנס לתוך התמונה... החוקרים עושים עבודת קודש ומדויקים, הם לא רצים איפה שאסור לרוץ, הם בודקים כל דבר בזהירות ומדווחים דיווחים מאוד מדויקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר