כתב לבריטים

ח"כ ממרצ: הצהרת בלפור - "טעות היסטורית"

מוסי רז, מזכ"ל מרצ שלאחרונה נכנס לכנסת כח"כ מטעמה, פנה לבריטים בתלונה כי הצהרת בלפור בה ניתנה ליהודים לראשונה זכות להקים מדינה בישראל, הינה טעות היסטורית - כי הפלסטינים לא מוזכרים בה (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מוסי רז (צילום: Gili Yaari/Flash90)

במלאת 100 שנים להצהרת בלפור, בה ניתנה ליהודים הזכות ההיסטורית להקים מדינה בארץ ישראל, שיגרו לאחרונה פעילי שמאל מכתב לממשלת בריטניה, בו מכונית ההצהרה "טעות היסטורית".

בעיתון 'מקור ראשון' דווח בסוף השבוע, כי במכתב עליו חתום גם ח"כ מוסי רז (מרצ), מתבקשים הבריטים להנפיק הצהרה נוספת "המבטאת את ההכרה במדינת פלסטין".

הכותבים מלינים על כך ש"לשון ההצהרה הייתה קצת מעורפלת ולא מחייבת", בין היתר מפני ש"לא הזכירה במפורש את זכויותיהם של התושבים הפלסטינים - שהתגוררו בארץ במשך מאות שנים.

"הצהרת בלפור לא הכירה בזכות הפלסטינית להגדרה עצמית בבית לאומי לצד המדינה היהודית", נטען במכתב שחתומים עליו גם הדיפלומטים לשעבר אלון ליאל ואילן ברוך.

כזכור, לאחרונה חשף העיתון כי לדעתו של מוסי רז, מזכ"ל מרצ שאף נכנס לאחרונה למשכן הכנסת כח"כ מטעמה, מפלגתו זו לא יכולה בהגדרה להיחשב כציונית, זאת משום כי היא מייצגת גם את הערבים שאינם ציונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר