המעצמות חתמו

הישג לישראל: איראן תורחק מהגבול הסורי

בחודשים האחרונים נאבקו ראש הממשלה נתניהו ואנשיו בניסיון להכניס להסכם של ארה"ב, רוסיה וירדן באזור, גם את הרחקת הכוחות האיראנים מגבול ישראל-סוריה. כעת נראה כי מאמציהם הצליחו (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מפקד הבסיג', המיליציה האיראנית, משקיף מהגולן הסורי (צילום מסך, ארכיון: מתוך פייסבוק)

אתמול (שבת) חתמו נציגי ארה"ב, רוסיה וירדן על הנוסח הסופי של הסכם הפסקת האש בדרום סוריה, במסגרתו יוקמו אזורי חיץ בגבול בין סוריה לישראל ברמת הגולן ובגבול בין סוריה לירדן.

לדברי פקיד אמריקני בכיר, שלוש המדינות מתחייבות במסגרת ההסכם להרחיק מאזורים אלה את "כל הכוחות הזרים שאינם סורים", כולל חיזבאללה ומיליציות שנתמכות בידי איראן.

כזכור, אחת הדרישות המרכזיות של ישראל בחודשים האחרונים, מאז הודיעו המדינות לראשונה על הגעה להסכם באזור לפני כארבעה חודשים, היתה הרחקת הכוחות האיראנים מהגבול ברמת הגולן.

תחילה התנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו להסכם, מאחר והוא לא התייחס במפורש לסוגיית הנוכחות האיראנית בסוריה. בשל כך, ישראל קיימה לאחרונה שיחות עם שלוש המדינות בניסיון להבטיח כי ההסכם יגדיר אזור חיץ כמה שיותר רחוק מגבול ישראל.

"האיראנים זה קו אדום": קצין צה"ל בראיון ל"כיכר השבת" על הגזרה הרותחת בצפון. ארכיון (צילום ועריכה: הני הרשלר / שורטקאט מדיה)

כעת, עם חתימת ההסכם המדובר, רושמת לכאורה ישראל הישג מדיני אסטרטגי משמעותי, במאבקה נגד ההתקרבות האיראנית המסוכנת, שהבכיר האמריקני המצוטט בחדשות 10 לא פירט מה לוח הזמנים להוצאת האיראנים מאזור החיץ ומהו בדיוק המרחק שעליו סוכם.

לדבריו, אותם מביא הכתב המדיני ברק רביד, "המיליציות הללו שנתמכות ע"י כוחות זרים השתמשו בסכסוך בסוריה כדי להגביר את נוכחותן בחלק הזה של סוריה בצורה שמהווה איום לירדן ולישראל. סוריה צריכה להיות נקיה מאיראן, מחיזבאללה ומכל המיליציות שהאיראנים ייבאו לתוך המדינה".

עוד פירט הבכיר, כי "הרוסים לקחו על עצמם התחייבות לעשות זאת באזור מוגדר. אנחנו הסכמנו לעבוד עם ירדן ועם האופוזיציה כדי לחסל את הנוכחות של פעילי ג'יהאד עולמי זרים מהשטחים שמוחזקים ע"י האופוזיציה הסורית. השורה התחתונה העקרונית היא שכל המיליציות הזרות והטרוריסטים הזרים יהיו חייבים לעזוב את אזורי החיץ בדרום סוריה, ובסופו של דבר את סוריה כולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר