התביעה והסערה

"פסטיבל מכוער - מה עם איסור לשון הרע?"

יעקב וידר מהמטה החרדי בליכוד תוקף את שירה רבן על "לשון הרע", וטוען כי "הייתה צריכה לפנות לדין תורה". מנגד, פנינה פויפר, חרדית המזוהה עם השמאל, טוענת כי ההשפלה שספגה רבן לא ראויה לאף אדם ללא קשר לשיוכו המגזרי: "החרדיות של שירה רבן היא לא במוקד הדיון" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
וידר ופויפר. נגד ובעד שירה רבן (באדיבות המצלם ומתוך טוויטר)

לאחר שידור הראיון המטלטל בחברת החדשות, בו תיארה שירה רבן, העובדת החרדית שתובעת כרבע מיליון שקלים בגין התנהלות בעייתית בהעסקתה במעון ראש הממשלה, הביא גל תגובות ברשתות החברתיות נגד ובעד רבן.

יעקב וידר, יו"ר הליכוד בבני ברק וראש המטה החרדי בליכוד, יצא דווקא להגנתה של שרה נתניהו, תוך שהוא תוקף בחריפות את רבן, שלטענתו "לא מייצגת את הציבור החרדי". לדבריו: "שירה רבן, עם כל הכבוד, לא מייצגת את הציבור החרדי. הדברים שלה, ובעיקר ההתנהלות שלה, רחוקים מאוד מאוד מההלכה והמסורת היהודית".

הראיון של שירה רבן לחברת החדשות (צילום: מתוך חדשות 2)

"קודם כל - הלכות לשון הרע ורכילות תקפות גם על ראש הממשלה ורעייתו. יש לה ביקורת על המעסיקה שלה? בסדר גמור. שתפנה לדין תורה שיבדוק ויחליט מה שיחליט. אבל מכאן הדרך ארוכה עד הפסטיבל התקשורתי והמשפטי המכוער שהיא מנהלת. מי התיר לה לשפוך את הדם של משפחת נתניהו ברבים?".

"השמאל והתקשורת מנסים כבר שנים ארוכות לפגוע בנתניהו, וברוך ה' לא מצליחים" טען וידר, "אז הם מנסים לפגוע באשתו, בבן שלו, ואפילו הכלבה שלו מותקפת. אני לא זוכר כתב תביעה שעוד לפני שהוגש זכה לחשיפה כזו. הכל זה חלק מאותו קמפיין שיש לו מטרה אחת: לסלק את נתניהו והימין מהשלטון".

"אני מכיר את משפחת נתניהו והגברת נתניהו והייתי בבית שלהם לא פעם ולא פעמיים. מדובר באשה נעימת הליכות ומסבירת פנים שרחוקה מאוד מהתדמית שהתקשורת מנסה כבר שנים להדביק לה. בכלל, מצד אחד שירה רבן טוענת שאין לה מה לאכול ומצד שני יש לה סוללת עורכי דין ויועצי תקשורת, שחוזרים שוב ושוב על השקר של החרדית והחרדים נגד נתניהו".

"המציאות רחוקה מאוד מזה, החרדים מעריכים מאוד את ראש הממשלה נתניהו והמשפחה שלו ואת הקשר העמוק שלהם למסורת ישראל וקודשי ישראל. אגב, הגברת נתניהו גם עובדת בבית ספר חרדי וזוכה להערכה ולשבחים רבים שם" טען וידר לסיום.

מנגד, פנינה פויפר, חרדית ופעילת שמאל, אומרת כי "קודם כל, החרדיות של שירה רבן היא לא במוקד הדיון. לו היתה שייכת למגזר אחר זה לא היה משנה את הסיפור בכהוא זה. היחס המשפיל שספגה לא ראוי לאף אדם מאף שיוך".

"העובדה שרוצים לדבר על זה מובנת," מוסיפה פויפר, "זה מסיט את הדיון ממעשים חמורים ומביכים לכאורה שנעשו בבית ראש הממשלה כלפי עובדת זוטרה ולא מקושרת. ברור לכל שיחסי הכוחות לא לטובתה, גם בתוך הציבור החרדי, כפי שניתן להבין מההתנהלות של היועצת לענייני חרדים רבקה פאלוך בעניין".

"יש דין ויש בית דין לענייני עבודה" אומר פויפר, "והאמירה שחרדית לא פונה לכזה כיוון היא לא נכונה עובדתית, ומשמשת את הצד החזק בסיפור כאיום מוסווה", היא מוסיפה כי "דיני לשון הרע חלים גם על אישה חרדית שאיננה אליטה. ולא רק על ראש הממשלה שלרשותו צבא יחצ"נים ויועצים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר