329 הרוגים

מזעזע: בישראל 2017 - בכל יום נהרג אדם בתאונה

על פי נתונים שמגיעים לקראת שבוע הבטיחות בדרכים רוב הקנסות על היסח דעת בזמן נהיגה "הגורם העיקרי לתאונות דרכים" מגיעים לנהגים שהתעסקו בסלולר תוך כדי נהיגה (רכב)

(צילום: שאטרסטוק)

במהלך השבוע יצוין בישראל שבוע הבטיחות בדרכים שיעמוד בסימן "לוקחים אחריות אישית - נלחמים על החיים". על פי נתונים שמפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מאז תחילת השנה נהרגו בכבישי ישראל 329 בני אדם. ניתוח הנתונים על ידי עמותת אור ירוק מעלה כי בכל יום בממוצע נהרג אדם בתאונת דרכים, ו-67 נפצעים.

משטרת ישראל מפנה אצבע ומאשימה את היסח הדעת של הנהגים כאחד המובילים, אם לא המוביל העיקרי בגרימת תאונות. בתוך זה בולט לרעה השימוש במכשירי הסלולר בזמן נהיגה. על פי אגף התנועה במשטרה, שהגבירה את האכיפה בנושא היסח דעת בשנת 2016, נרשמו 74,167 דו"חות על היסח דעת, ומתוכם 70,057 בגין שימוש בסלולר.

נציין כי היסח דעת הגורם לתאונות, חלקן קטלניות, הוא לא רק שימוש בסלולר. שוטרים סיפרו למשל כי הם נתקלים יותר ויותר בנהגים "שפתחו משרד ברכב": הם מעיינים במסמכים תוך כדי נהיגה, קוראים עיתון, אוכלים ונוהגים בד בבד עם שאר המטלות שעל ראשם

מאז תחילת שנת 2017 עלה מספר הדו"חות ל-100,810 דו"חות היסח דעת, ומתוכם 94,468 על שימוש בסלולר בזמן נהיגה. אם נשווה רק את מספר הדו"חות שניתנו עד אוקטובר השנה לעומת ינואר-אוקטובר אשתקד, יש עלייה של 33 אחוזים. נכון להיום, הקנס על שימוש בסלולרי בנהיגה הוא 1,000 שקלים וארבע נקודות.

בדיונים בוועדת הכנסת שהתקיימו לפני מספר חודשים הציעה המשטרה, להעלות את גובה הקנס ל-1,500 שקלים, וכן להעלות את מספר הנקודות ולזמן את הנהג באופן מיידי למשפט. על פי המשטרה, ענישה מחמירה יותר תסייע במאבק בהיסח הדעת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר