שבוע להתפטרות

חרירי בכה: "אחזור הביתה, הסעודים לא כפו עליי כלום"

ראש ממשלת לבנון היוצא שבר שתיקה בת שבוע והדף את הטענות שריאד כפתה עליו להתפטר: "אני ניסחתי את הודעת ההתפטרות. מלך סעודיה רואה בי בן וסעודיה אוהבת את ביירות יותר משאנחנו אוהבים אותה". הוא הכחיש שהוא נמצא במעצר: "אחזור הביתה בתוך כמה ימים, אני חופשי לנסוע מתי שארצה" (חדשות)

רועי קייס, ynet | כיכר השבת |
(צילום: אל-מוסתקבל)

ראש הממשלה המתפטר של לבנון, סעד אל-חרירי, שבר הערב (יום א') שתיקה, שמונה ימים אחרי שהדהים את המזרח התיכון כשהודיע על התפטרותו מהתפקיד והשתלח קשות באיראן ובחיזבאללה. בראיון לערוץ "אל-מוסתקבל" דחה אל-חרירי את ההאשמות של חיזבאללה ואיראן שלפיהן סעודיה אילצה אותו להתפטר - ואף הזיל דמעה.

אל-חרירי טען כי הוא עצמו כתב את הודעת ההתפטרות שלו, וכי היא לא הוכתבה לו כפי שטענו יריביה של סעודיה. בתגובה על הטענות כי הוא מוחזק במעצר בריאד טען אל-חרירי: "אני חופשי כאן בממלכה, ואם אני רוצה לנסוע - אני נוסע".

"מלך סעודיה סלמאן רואה בי בן, ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מתייחס אליי בכבוד", אמר אל-חרירי. "סעודיה אוהבת את ביירות יותר משאנחנו אוהבים את ביירות. היא מסייעת ללבנון בכלכלה, בחשמל ובמים, ואנחנו שואלים - מה נתנו אחרים?". הוא הדגיש כי ריאד תמכה בלבנון יותר מכל מדינה אחרת בימי מלחמת לבנון השנייה, ואמר שוב שאיראן חייבת להפסיק להתערב בענייניהן של מדינות ערב.

בריאיון אמר אל-חרירי כי במהלך הביקור קיבל בסעודיה "נתונים" כלשהם – ואולי כוונתו להצהרתו מהשבוע שעבר שקיבל מידע על תוכנית להתנקש בו. "התפטרתי ויש צעדים חוקתיים שעוד צריך לעשות. אני אחזור ללבנון בקרוב מאוד", אמר, ואחר כך טען שיחזור בתוך "כמה ימים" - כשישלים את הסידורים הביטחוניים.

"רציתי ליצור הלם חיובי ולא שלילי, רציתי שהלבנונים ידעו עד כמה אנחנו נמצאים במקום מסוכן", אמר. "כל מה שעשיתי בשנתיים האחרונות עשיתי על חשבון האינטרס האישי והפוליטי שלי". אל-חרירי דמע כשאמר: "אני מבקר במדינות שבהן אוהבים את לבנון יותר משחלק מהלבנונים אוהבים אותה".

בנאום שנשא מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ביום שישי הוא האשים את סעודיה כי הכריזה מלחמה על לבנון ועל חיזבאללה וכי היא מנסה להניע את ישראל לתקוף את לבנון. "שמו את סעד אל-חרירי במעצר בית ומונעים ממנו לחזור", טען נסראללה. "הוא מוחזק שם ולא מאפשרים לו לחזור, צריך להגיד את זה באופן ברור. ראש ממשלת לבנון מוחזק בסעודיה".

מזכ"ל חיזבאללה טען בנאום כי סעודיה מנסה לכפות ראש ממשלה חדש על לבנון וכי עד להתפתחות האחרונה נהנתה לבנון מתקופה יוצאת דופן של יציבות: "נבחר נשיא, מונה ראש ממשלה והוקמה ממשלת אחדות שפעלה בצורה אפקטיבית ורצינית. נחקק חוק בחירות שיאפשר בחירות לפרלמנט, אושר תקציב לראשונה זה 12 שנה. אנחנו נהנים מביטחון ויציבות חסרי תקדים. תראו מה שקרה בארצות הברית ב-40 הימים האחרונים ומה שקרה אצלנו". אתמול הצטרף נשיא לבנון מישל עוון להאשמות שסעודיה "חטפה" את אל-חרירי.

סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה אתמול דיווח המחזק לכאורה את הטענות שאל-חרירי אולץ להתפטר ומוחזק במעצר בית. לפי הדיווח הזה, אל-חרירי הוזעק לסעודיה ביום חמישי לפני שבוע וחצי לפגישה עם המלך - אבל בנמל התעופה איש לא חיכה לו והטלפון שלו הוחרם. אחרי המתנה של ארבע שעות, כך דווח, הוצג לו נוסח של מכתב התפטרות. הדיווח מבוסס על דבריהם של מקורבי אל-חרירי ושל גורמים פוליטיים וביטחוניים בכירים בלבנון.

מקור

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר