תכנית סודית

חשש למהומות: שכונה פלסטינית בירושלים תופצץ ותיהרס

לא פחות משישה בניינים, כל אחד בן 6-7 קומות, ייהרסו באמצעות הפעלת חומרי נפץ, בשכונה פלסטינית באזור צפון ירושלים. מאות תושבים באזור יפונו מחשש לנזק וקריסה - והמהומות בדרך (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בניה פלסטינית לא חוקית בירושלים (צילום ארכיון: אליאור לוי, ynet)

במהלך דרמטי אותו מתככנות רשויות הביטחון, תפוצץ שכונה באזור צפון ירושלים, בה גרים מאות פלסטינים בעלי אזרחות ישראלית. לפי התוכנית, שנחשפה ב'כאן', שכונה בכפר עקב, הממוקם סמוך לקלנדיה ומחוץ לגדר ההפרדה, תיהרס לחלוטין בעקבות עבירות בנייה בהיקפים נרחבים.

בחודשים האחרונים גובש מהלך זה, שנשמר עד כה בסודיות מוחלטת, בגלל החשש של הגורמים המעורבים שהדבר יצור מהומות קשות מצד הערבים באזור.

לא פחות משישה בניינים, כל אחד בעל שש-שבע קומות לפחות, ייהרסו, לפי פקודת המבצע שנחשפה. בצה"ל, שב"כ והמשטרה מתכוונים להשתמש לצורך כך בחומרי נפץ, שיובילו לקריסת כל הבניינים. פיצוץ זה עלול להוביל לגלי הדף נרחבים, ואולי גם להשמדת מסגד שנמצא באחד הבתים, ובשל כך יפונו עוד מאות תושבים הגרים בסמיכות.

גורם שבקיא בפרטי בתוכנית צוטט ב'כאן' כאומר, ש"מדובר בהרס היזום והגדול ביותר שבוצע אי פעם באזור, שהחוק הישראלי כמעט שלא נאכף בו.

מלשכתו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, מי שיוזם את התוכנית הזו, נמסר בתגובה: "צווי ההריסה הוצאו לפני כמה חודשים כדין לשלדי ארבעה מבנים שהוקמו שלא כחוק וללא אישור והיתר, אשר לא היו מאוכלסים כלל, וגם היום מרביתם כלל לא מאוכלסים".

"בתי משפט, פעם אחר פעם, לרבות בית המשפט המחוזי והעליון, אישרו את הצווים. הריסת המבנים הבלתי חוקיים תאפשר לעיריית ירושלים לסלול כביש ראשי אשר יקל מדי יום על עשרות אלפי תושבים. סלילת הכביש היא מחויבת המציאות, ותיעשה כאמור לרווחת כלל תושבי כפר עקב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר