"לא מספיק"

אכזבה במערכת הביטחון: האיראנים יורחקו רק ל-7 ק"מ מהגבול

ההבנות שנחתמו בסוף השבוע האחרון בין ארה"ב, רוסיה וירדן, שהיו נראות תחילה כהישג של ישראל, מתבררות כעת כמאכזבות ומדאיגות מאוד את בכירי מערכת הביטחון (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גבול סוריה (צילום ארכיון: חדשות 2)

כפי שדווח אתמול, כחלק מההבנות בין רוסיה לארצות הברית על הפסקת האש בדרום סוריה, הוסכם על שטח מפורז בעומק של שבעה קילומטרים מהגבול עם ישראל, כך שכוחות איראנים לא יוכלו להיות בו.

אלא שכעת מתברר, כי במערכת הביטחון כלל לא מרוצים מכך, מאחר והם סבורים כי ככל שיחלוף הזמן, כל נוכחות איראנית בשטחה של סוריה תקדם פעולות טרור והרחבה של האיום על ישראל, בין אם מדובר ב-40 ק"מ מקו הגבול או בשבעה ק"מ.

ההערכות הן, שאיראן עדיין שומרת על פרופיל נמוך, היות והיא עסוקה בביסוס כוחה בשטח סוריה כדי להיערך ליום שאחרי ארגון דאע"ש (המדינה האסלאמית) הקורס. אך בהמשך איראן כנראה לא תסתפק רק בבסיסים עבור כוחות קרקעיים, אלא תהיה מעוניינת גם בהקמתם של בסיסי טילים. כזכור, בסוף השבוע התפרסמו ברשת BBC תמונות לוויין, שלדברי גורם ביון מערבי, מתעדות בניה של בסיס איראני מדרום לדמשק.

בחודשים האחרונים נאבקו ראש הממשלה נתניהו ואנשיו בניסיון להכניס להסכם של ארה"ב, רוסיה וירדן באזור, גם את הרחקת הכוחות האיראנים מגבול ישראל-סוריה. אם תחילה, לאחר ההבנות החדשות שהושגו, נראה היה כי מאמציהם הצליחו, כעת כאמור מערכת הביטחון מבהירה כי המצב כלל אינו מספק מבחינה ביטחונית-ישראלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר