"עבדו עלי, אני אומר דוגרי"

מרגי נגד המחוז החרדי ו'דגל': משתפים פעולה נגד הבנות

ח"כ יעקב מרגי האשים את המחוז החרדי במשרד החינוך בשיתוף פעולה עם הסמינרים ונציגי 'דגל' נגד הבנות הספרדיות, הודיע כי איבד בהם אמון והודה: "אני אומר דוגרי - עקצו אותי" (חרדים בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
"עקצו אותי". ח"כ יעקב מרגי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי קיים היום (שני) דיון מיוחד בנושא המחוז החרדי במשרד החינוך והטיפול בבנות הספרדיות הנרשמות לסמינרים.

במהלך הדיון יצא מרגי במתקפה על המחוז החרדי וטען כי אנשיו משתפים פעולה עם הסמינרים ועם הנציגות של 'דגל התורה' בכנסת ונותנים גיבוי לסמינרים המפלים לרעה את הבנות הספרדיות.

"כנראה השוט של גפני חזק מהשוט שלי", אמר ח"כ מרגי בדיון. הח"כ מש"ס הצהיר כי ינתק מגע מהמחוז החרדי והאשים אותם ש"עקצו" אותו: "אני סובל את הבכי של ההורים, ואני קיבלתי כתף קרה ממי שאמור לאכוף את חוק חינוך חובה, ולדאוג לכל ילד וילדה במדינת ישראל, אין לי אלא לומר כי מבחינתי זאת מעילה באמון, מעילה בתפקיד, שאליו ביקשת להגיע".

מרגי הגיע לדיון כשהוא מגובה בקלסר עם מקרים רבים שהגיעו ללשכתו בטענות של אפליית הבנות הספרדיות. לדבירו: "אין לי אמון במחוז החרדי".

הח"כ התייחס לתקנות שהעביר בנושא: "אמרו כאילו אני אימת הסמינרים והעברנו תקנות, ועבדו עלי, אני אומר דוגרי - עקצו אותי".

מנגד, אנשי המחוז החרדי ששהו בדיון בוועדה הכחישו את הטענות של מרגי והפעילים החברתיים העוסקים בנושא אפליית הבנות הספרדיות.

סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן אמר בדיון כי "תהליך הרישום כיום לסמינרים בעייתי, בשלב הראשון יש שיבוץ עירוני ולאחר מכן שולטים על התהליך. ישנו לוח זמנים של המחוז החרדי והוא בסדר ואכן אין בת שנמצאת ללא שיבוץ, אבל בתהליך עצמו אנחנו לא מעורבים. אנחנו כבר יודעים כיום מי התקבלה לשנה הבאה ולהיכן. תהליך הרישום הוא צחוק, הרישום ע"פ אמות המידה של הסמינרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר