"אינה תחת שום פיקוח רוחני"

ש"ס מחתימה רבנים נגד 'קול ברמה'; הגר"ר אלבז לא חתם

לאחר המתקפה נגד יו"ר ש"ס דרעי ומכתבם של נשיא המועצת הגר"ש כהן והגר"ש בעדני, מחתימים בש"ס שורת רבנים נגד רדיו 'קול ברמה', עד כה חבר המועצת הגר"ר אלבז - לא צירף חתימתו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: קול ברמה)

המאבק נגד 'קול ברמה': ימים ספורים לאחר שידור סוער ברדיו 'קול ברמה' בו תקפו שדרני התחנה את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בעקבות הקלטת השיחה בו הוא נשמע מדבר על הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, יצאו גורמים בש"ס לסבב של החתמת רבנים נגד האזנה ושיתוף פעולה עם הרדיו.

בתחילה, היה זה מכתבו של נשיא המועצת ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן שתקף בחריפות את התחנה, אף מבלי להזכיר את שמה, ופסק כי אין להאזין לתחנה וכי חל איסור לשתף פעולה עם אנשי הרדיו.

על מכתבו של נשיא המועצת חתם גם חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני - ערב נסיעתו לפנמה, לאחר שבדרך כלל היה בעד תחנת הרדיו.

אנשי ש"ס עוברים בימים אלו בין בתיהם של רבנים וראשי ישיבות ספרדים בכדי להחתימם נגד התחנה הספרדית, זאת במקביל לכך שח"כ יואב בן צור עבר בין בתיהם של חברי המועצת להתחימם על מכתב הגר"ש כהן.

עם זאת, ל"כיכר השבת" נודע כי חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת 'אור החיים' הגאון רבי ראובן אלבז עדיין מסרב לחתום על מכתב נגד התחנה, בה מועבר שיעורו מידי יום שלישי. עם זאת, גורמים המעורים בנושא טוענים כי מתנהל משא ומתן להעברת שידור השיעור לתחנה המקבילה, רדיו 'קול חי'.

ביום שישי האחרון, ערב שבת קודש, נועד הגר"ר אלבז למשך שעה ארוכה עם נשיא המועצת הגר"ש כהן בישיבת "פורת יוסף". נשיא המועצת ביקש מהרב אלבז להפסיק את שיתוף הפעולה עם הרדיו.

כמו כן נודע ל"כיכר השבת" כי ראש ישיבת 'רינת התורה', הגאון רבי עזרא ניסן, וראש ישיבת המקובלים 'השלום' הגאון רבי דוד בצרי סרבו - עד כה - לחתום על מכתב הרבנים הספרדים נגד 'קול ברמה'.

הגאון רבי יעקב תופיק, רבה של ביתר עילית, חתם על המכתב אך לבסוף חזר בו מהחתימה.

בין הרבנים שחתמו עד כה ניתן למנות את הגאון רבי בן ציון מוצפי - מחשובי הפוסקים הספרדים, הגאון רבי יצחק ברכה והגאון רבי יהושע מאמן.

במכתב הרבנים הספרדים נטען בין היתר כי "תחנה זו אינה תחת שום פיקוח רוחני המקובל על גדולי ישראל המפורסמים".

עוד נטען כי התחנה הוקמה על ידי מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל שהיה מפקח על התחנה, אך מאז פטירתו, "בשנים האחרונות נוספו עליה שדרנים שונים ומשונים והם מתגדרים כביכול בשמם של גדולי ישראל. ואין שום פיקוח ושום מורה דרך לנאמר בה. ופרקו עול ופרצו גדרות של איסורי דאורייתא רבים".

בין האשמות נגד התנה נטען במכתב כי בתחנה יש לשון הרע, רכילות, שנאת חינם, שקר, חנופה וליצנות.

יצוין כי הגאון רבי מאיר מאזוז, מנהיג מפלגת 'יחד' של אלי ישי, ששיעורו השבועי מועבר במוצאי שבת ברדיו, יצא להגנת התחנה ואמר בשיעורו כי "יש 'קול ברמה' הוא מיוחד, יש בו דברי תורה, יש בו מוסר, יש בו הכל. גם כשאומר פוליטיקה הוא באמצע, הוא לא מכריע, הוא מדבר בכאב".

הרב התייחס למכתב גדולי ישראל נגד הרדיו ואמר: "אסור לפסול את 'קול ברמה', תמך בו מרן הרב עובדיה יוסף. יש לנו דבר טוב, לא לריב, 'קול ברמה' 'קול חי' - לא משנה, העיקר דברי אלוקים חיים, להפסיק את המלחמות!".

מנכ"ל רדיו 'קול ברמה' אריאל דרעי סירב להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר