כתב אישום

ניסה להעביר כסף לעזה על ידי חמאס ונעצר

כתב אישום הוגש כנגד פלסטיני תושב עזה השוהה בצורה בלתי חוקית בישראל, אסיר פלסטיני ושותפו תושב מזרח י-ם, בשל ניסיונם להעביר כסף מישראל באמצעות חמאס (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פרקליטות מחוז צפון (פלילי) באמצעות עו"ד עדית עמיר-לוינשטיין, הגישה לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד אחמד חסן, פעיל חמאס בן 25 המרצה עונש מאסר בגין עבירות בטחון, סעד אבו ורדה, בן 26 תושב עזה, שוהה בישראל שלא כדין ובלא היתר משנת 2011 , ונגד אימן סלהב, בן 42, מירושלים. השלושה מואשמים בעבירות בטחון: מגע עם סוכן חוץ, חברות בארגון טרור ואיסור הלבנת הון.

הנאשם סעד אבו ורדה העביר כספים ממשכורתו למשפחתו בעזה בדרכים שונות, והיה מודע לכך שחל איסור על העברת כספים מישראל לרצועה מעל סכום של 12,000 שקל ללא דיווח לרשויות. במהלך חודש אוקטובר 2017 התקשר האסיר אחמד חסן לאימן סלהב והנחה אותו להגיע לפגישה בנצרת עם סעד אבו ורדה ולקבל ממנו סכום של 20,000 שקלים ובתמורה לכך יקבל סלהב 400 שקלים מהסכום.

במעמד הפגישה בירר אימן סלהב עם הנאשם סעד אבו ורדה האם הוא מחזיק ברשותו סכומי כסף נוספים אותם הוא מעוניין להעביר לרצועת עזה והאחרון השיב כי ברשותו סכום של 50,000 שקלים נוספים. השניים סיכמו כי ניתן יהיה לבצע העברת כספים נוספת רק למחרת והשניים קבעו להיפגש.

למחרת הנחה שוב האסיר אחמד חסן את אימן סלהב לנסוע פעם נוספת לפגוש את הנאשם סעד אבו ורדה ולקבל ממנו סכום של 50,000 שקלים ובתמורה לכך יקבל סכום של 400 שקלים. בנוסף, האסיר הנחה את סלהב לנסוע לאחר מכן לג'נין על מנת להעביר את הכספים המיועדים כפיצוי לאסיר אשר שוחרר במסגרת עסקת שליט.

בהתאם לתכנון המוקדם, הגיע הנאשם אימן סלהב בלוויית אדם נוסף מירושלים אל ביתו של סעד אבו ורדה בנצרת וקיבל ממנו סכום של 48,500 שקלים. זמן קצר לאחר מכן נעצר אימן סלהב באזור עפולה על ידי משטרת ישראל כשברשותו הכסף.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר