הגר"י סמאמה זצ"ל

עצמותיו של אחד מגדולי רבני תוניס הועלו ארצה

מבצע העלאת עצמותיו של הגאון רבי יוסף סמאמא זצ"ל מתוניס לישראל, הושלם לאחרונה בהצלחה. לאחר שהושגו כל האישורים למהלך זה, הוא הועבר לישראל ונקבר בהר המנוחות (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
איש זק"א בתוניס (צילום: זק"א)

לאחר עשרות שנים, הושלם בימים האחרונים מבצע העלאת עצמותיו לקבורה בישראל של הרב יוסף סמאמא זצ"ל, מגדולי רבני תוניס.

לפני מספר חודשים פנה בנו של רבי יוסף למפקד זק"א בצרפת, צמח סרג' בן נעים, כדי שיעזור לו להעלות את עצמותיו של אביו הקבור בתוניס, לישראל. איש זק"א נענה מיד לבקשתו והחל לפעול להשגת כלל האישורים הנחוצים, לאור המורכבות של העברת הגופה היישר מתוניס לישראל.

לאחר שהאישורים הושגו, הגיע לפני שבוע איש זק"א לבית הקברות בתוניס ועשה את כל שנדרש כדי להעביר את עצמות המנוח זצ"ל, ואכן ביום חמישי האחרון נקבר הרב יוסף סמאמא זצ"ל אחר כבוד בהר המנוחות שבירושלים.

מפקד זק"א-צרפת מספר: "עם קבלת הבקשה של בן הרב להעלות את עצמות אביו לקבורה בישראל, הגעתי מיד לתוניס, ולמרות שהייתה חברה מקומית שאמונה על התהליך, הסברתי להם על המורכבות וחשיבות הלכות העם היהודי וכיבוד המת, והוסכם שאני אבצע את כל עבודת ההוצאה והטיפול".

"לאחר העבודה המאומצת אין שמח ממני על ההצלחה להביא את הרב יוסף זצ"ל לקבר ישראל בהר המנוחות בירושלים. זוהי עוד הוכחה לכך שאין דבר שימנע מאיתנו לסייע ליהודי בצרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר