בפעם השנייה

נדחתה בקשת השחרור של עופר מקסימוב

וועדת השחרורים הודיעה כי היא דוחה את בקשתו של עופר מקסימוב לשחרור מוקדם למרות המלצות שב"ס בשל בקשת הפרקליטות להחמיר עליו בשל הנזקים הגדולים שגרם (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עופר מקסימוב (צילום: פלאש 90)

ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט הודיעה היום (ב') כי דחתה שוב בקשה לשחרור מוקדם של האסיר עופר מקסימוב. הפרקליטות התנגדה לשחרורו המוקדם, אף שקיבל חוות דעת חיוביות מגורמי השיקום. את בקשתו הקודמת בחודש מרס הוועדה דחתה.

כזכור, מקסימוב מרצה עונש של 18 שנות מאסר בעקבות פרשת המעילה בבנק למסחר. אחותו, אתי אלון, זו שביצעה את הגניבה בפועל, שוחררה מהכלא כבר בשנה שעברה. בהחלטת הוועדה הקודמת צוין כי הפרשה עדיין מסבה נזקים וכי הכספים שנלקחו הזינו את עולם הפשיעה והשוק האפור ושינו את מפת עולם הפשע.

מקסימוב הורשע ב-2004 בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, גניבה בידי עובד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות, עשיית שימוש במסמך מזויף ועשיית פעולה ברכוש אסור. הוא זוכה מחמת הספק מעבירה נוספת של גניבה בידי עובד.

כזכור, בשנת 2002 קרס הבנק למסחר אחרי שאלון שעבדה בבנק הצליחה לגנוב ממנו 250 מיליון שקל, שאותם העבירה לידי אחיה. המיליונים זרמו לטובת הימורים וכיסוי החובות שלו בשוק האפור. אלון ואחיה נידונו ל-17 שנות מאסר, אולם למקסימוב נוספו שנה וחמישה חודשים כחלופה לקנס של שלושה מיליון שקלים שאותו לא שילם לאחר שנותר ללא פרוטה.

אלון שוחררה לאחר שריצתה יותר מ-14 שנים בכלא. על פי טענתה של אלון, היא ביצעה את המעשה מחשש לחייו של אחיה, לאחר שהסתבך בחובות עתק בשוק האפור בגלל הימורים בהם היה שקוע עד צווארו, ואמר לה כי אם לא ישלם - חייו בסכנה.

בהחלטת הוועדה הקודמת נמסר כי הנזק שנגרם כתוצאה ממעשיהם של מקסימוב ואחותו הסתכם בחצי מיליארד שקל. חברי הוועדה ציינו כי תרומתו הפיזית של מקסימוב לגניבה הייתה שולית, אולם הוא היה הגורם "המחולל" למעילת הענק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר