קוואלקום דוחה את ההצעה לרכישתה ב-130 מיליארד דולר

החברה הודיעה כי תדחה את ההצעה לרכישתה על ידי חברת ברודקום בסכום שיא של 130 מיליארד דולר גם בשל ההערכה שהשווי גדול יותר ובשל החשש שהעסקה לא תאושר (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
לוגו קוואלקום (צילום: שאטרסטוק)

ענקית השבבים 'קוואלקום' דחתה את הצעת 'ברודקום' לרכישתה בעסקת ענק בשווי 130 מיליארד דולר - כך לפי דיווח של CNBC. העסקה מורכבת מתשלום של 105 מיליארד דולר, וספיגת חוב בסך 25 מיליארד דולר.

לדברי סוכנות הידיעות רויטרס, דירקטוריון קוואלקום אמור להתכנס בתחילת השבוע כדי לדון בהצעת הרכישה החד-צדדית, ולבחור אסטרטגיה לדחייתה. בימים האחרונים ניהל מנכ"ל קוואלוקום סטיבן מולנקוף, שיחות עם בעלי מניות, כדי לשמוע את דעתם על ההצעה הגדולה. לפי מקורות בעלי ידע בנושא, מולנקוף סבור שהצעת הרכישה, לפי שווי של 70 דולר למניה, לא משקפת את השווי האמיתי של החברה, מכיוון שהיא לא מתייחסת לאי הוודאות בדבר אישור העסקה על ידי הרגולטורים.

על פי הדיווח בכלכליסט, בימים אלו קוואלקום מנהלת משא ומתן לרכישת יצרנית שבבי התקשורת NXP לפי שווי של 38 מיליארד דולר; רגולטורים צפויים להערים קשיים על ביצוע שתי העסקאות, כדי למנוע הווצרות מונופול בתחום השבבים למובייל שבעצם יתרכזו כולם בחברה אחת ברודקום.

על פי הערכות הכלכלנים, לאור דחיית הצעת הרכישה, ברודקום צפויה לשקול שתי דרכי פעולה אפשריות: לעלות את הצעתה או לפתוח בקרב פרוקסי - קרב שליטה בדירקטוריון. לפי מקורות, ברודקום נערכת להציג מועמדים מטעמה לדירקטוריון קוואלקום, מה שיאפשר לבעלי המניות להחליף את הדירקטורים של החברה ולאלץ אותה להיכנס למשא ומתן. שתי החברות לא הגיבו לדיווח.

השבבים והמעבדים של קוואלקום מהווים רכיב קריטי במוצרי חברות רבות כמו אפל וסמסונג, לצד שחקניות קטנות יותר בשוק המובייל. הם מספקים יכולות כמו תקשורת מהירה, שירותי מיקום מדויקים, חיי סוללה ארוכים יותר ויכולות אינטליגנציה מלאכותית. את 2016 סיימה קוואלקום עם רווח נקי של 5.7 מיליארד דולר, בעוד ברודקום הפסידה 1.86 מיליארד דולר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר