פעם בשנה

האנדרטה המיוחדת שחושפת פעם בשנה את הדבר הבא

על פניה היא נראית עוד אנדרטה שגרתית, נכון, אולי יפה יותר, אבל תו לא. פעם בשנה היא מראה לכם מה היא שווה באמת - בלי שימוש בחשמל (מעניין)

(צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב Anthem Service Memorial)

זה קרה לפני יומיים, ב-11/11, בשעה 11:11 בבוקר. השמש ניצבה ברום השמיים בדיוק בגובה ובזווית הנכונות, וקרניה עברו בקו ישר דרך 5 העיגולים השקופים הנמצאים על העמודים, מעבר האור בין החורים חשף פסיפס מיוחד שנושא את סמל ארצות הברית ונצבע על ידי קרני השמש.

כמידי שנה נערך טקס זיכרון באריזונה שבארצות הברית, כשרגע השיא מתרחש כאמור בשעה 11 ו-11 דקות בבוקר. ואחרי השעה הזאת, למשך שנה שלימה האנדרטה נשארת במקום כאנדרטה רגילה.

אז איך זה קורה רק פעם בשנה?

הגובה והזווית של השמש ביחס לכדור הארץ משתנים בכל יום במהלך השנה, בצורה מחזורית. האדריכלים והמהנדסים שהקימו ובנו את האנדרטה השתמשו בנתונים שנמדדו במשך 100 שנים לאחור ועל סמך נתונים אלו קבעו את הגובה והזווית הנדרשים לבניית האנדרטה כך שקרני השמש ימלאו את תפקידם בשעה 11:11. ב11/11.

,צילום מסך מתוך יוטיוב, ,בסופו של תהליך ארוך ומדויק, הצליחו המהנדסים להקים אנדרטה שנבנתה ברמת דיוק מאוד גבוהה אך עם סטייה אפשרית המוערכת בכ-12 (אחחחח למה לא 11)
צילום מסך מתוך יוטיוב

בסופו של תהליך ארוך ומדויק, הצליחו המהנדסים להקים אנדרטה שנבנתה ברמת דיוק מאוד גבוהה אך עם סטייה אפשרית המוערכת בכ-12 (אחחחח למה לא 11) שניות פלוס מינוס לכל היותר מהשעה המדוברת.

לדברי מתכנני האנדרטה, על פי הנתונים שבידיהם, ובמידה שהאנדרטה תישאר לעמוד בלי שיפגעו בה, היא אמורה לתפקד כראוי ולהיות מסונכרנת עם מיקום השמש באותו רגע מיוחד גם בעוד 500 שנים. אז אם בא לכם לחזות במראה הנדיר הזה יש לכם פחות משנה להתארגן....

,צילום מסך מתוך יוטיוב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר