החיבוק של הנשיא לרפורמים

ריבלין על הכותל: "סמל האחדות - הפך לסמל המחלוקת"

נשיא המדינה ראובן ריבלין העניק הלילה חיבוק חם לרפורמים, השתתף ב"צערם" על הקפאת מתווה הכותל וקרא להם שלא לחדול מההשפעה החיובית שלהם על המערכות השונות בישראל (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הנשיא ריבלין (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין נאם הלילה (שעון ישראל) בפני האסיפה הכללית השנתית של הפדרציות היהודיות המתקיימת בלוס אנג'לס, ריבלין חיבק את הרפורמים אך נמנע מלהתערב בהחלטות הממשלה.

הנשיא פתח את דבריו והתייחס למתווה הכותל שהוקפא לבקשת המפלגות החרדיות ואמר: "סמל האחדות, כותל הדמעות והאושר, הפך לסמל המחלוקת וחוסר ההסכמה. גיבוש מתווה הכותל, היה תהליך רגיש שהובילה ממשלת ישראל בניסיון לגשר על הפער. אני מקווה מאוד שנגיע לעת שבה נוכל לחזור יחד לשולחן, ולהגיע להבנות בנושא. זו אחריות משותפת ואינטרס משותף".

"עם זאת", הדגיש הנשיא, "כולנו צריכים לכבד את התהליך הדמוקרטי בישראל, את תהליך קבלת ההחלטות. אם נרצה או לא, במדינה היהודית והדמוקרטית היחידה בעולם, דת ומדינה הוא נושא פוליטי, אולי הנושא הפוליטי הנפיץ ביותר. חמש ממשלות כבר נפלו בישראל על שאלות כמו: האם מטוסי קרב שאינם בפעילות מבצעית יכולים לנחות בישראל בשבת? או על השאלה, מיהו יהודי? כך מתנהלת דמוקרטיה אמיתית".

ריבלין התייחס במרומז לאיומי הרפורמים שיפסיקו לסייע למדינת ישראל ואמר: "מדינת ישראל הייתה ותמיד תהיה הבית של כל יהודי - חרדי, רפורמי, קונסרבטיבי, חילוני, מסורתי, אשכנזי, ספרדי - יהודים. אנחנו עם אחד ומדינת ישראל יקרה לכולנו. היהודים בעולם, ובמיוחד בארצות הברית, הם שותפים מלאים שלנו. אתם עומדים לצדנו ברגעי השבר והשמחה, אתם חולמים איתנו, מאתגרים אותנו ושומרים אותנו חזקים - ואנחנו חזקים.

"יש לכם השפעה חיובית משמעותית על המערכת הישראלית והחברה בישראל. בנינו ערוצים חזקים של שיתוף פעולה בנושאים אסטרטגיים. יש לכם השפעה משמעותית על האג'נדה הישראלית. אני מבקש מכם – אל תחדלו. כחלק מהאתגר של בניית היחסים בינינו עלינו ליצור דיאלוג כנה ופתוח בין הצדדים, זו הדרך היחידה שלנו להתקדם קדימה".

"האתגר בבניית היחסים בינינו צריך להתחיל בהיכרות טובה יותר האחד של השני", אמר הנשיא ריבלין, "לפעמים כדי להתקרב זה לזה עלינו להכיר בשוני, להבין את נקודות המבט השונות. אנחנו עם אחד. כולנו חולקים את האחריות לשמר את הזהות היהודית והשפה העברית ולהעביר אותה מדור לדור. זה האתגר הקשה ביותר בישראל, זה קשה עוד יותר בתפוצות", אמר ריבלין.

"אני תמיד אומר שיש שלושה עקרונות ביחסי החוץ של מדינת ישראל, היחסים עם ארה"ב, היחסים עם ארה"ב והיחסים עם ארה"ב. אתם חלק בלתי נפרד מהקשר האמיץ בין ישראל לארה"ב. זה המקום להודות לכם, על התפקיד שלכם בפיתוח ובשמירה על היחסים האלה, בשמירה על המחויבות האמריקנית לביטחון מדינת ישראל", הוסיף הנשיא.

"העם היהודי היה שותף לאורך הדורות, לא רק במשימה של בניין העם אלא גם במשימה של תיקון העולם", אמר הנשיא בסיום דבריו והמשיך, "עלינו לבחור משימות משותפות לעם היהודי ולמדינת ישראל של תיקון עולם. רק דמיינו לעצמכם את הכוח המשותף שלנו לחולל שינוי. אשמח לתכנן יחד אתכם כינוס משותף שיתקיים בבית הנשיא ויעסוק במשימות המשותפות שלנו. בואו נניח את המחלוקות בצד ונפעל יחד, נבסס את הערבות בינינו כערך וכמעשה מחייבים. לטובת העם היהודי, לטובת מדינת ישראל, לטובת העולם כולו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר