קרב רב

מועמדותו של הרב שלמה דידי לרבנות טבריה - נפסלה

הבחירות לרבות העיר טבריה שצפויות להתקיים בשבוע הבא, זוכות למפנה לאחר שוועדת הבחירות החליטה לפסול את הרב שלמה דידי מלהתמודד לתפקיד, מה שגרר עתירה לבג"ץ (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב שלמה דידי (צילומסך: פייסבוק - רפאל טרבלסי)

בעוד כשבוע - ביום שני - צפויים להגיע חברי הגוף הבוחר בעיר טבריה בכדי לבחור את רבה החדש של העיר הצפונית, אך ייתכן מאוד והבחירות יידחו בשל עתירה שהוגשה לבג"ץ כנגד החלטת ועדת הבחירות מאמש (שני) לפסול את הגאון רבי שלמה דידי להתמודד לתפקיד בשל העובדה כי אינו מחזיק בכושר לרב עיר.

כפי שדווח בשבוע שעבר ב"כיכר השבת", חברים בגוף הבוחר פנו לוועדת הבחירות בבקשה להעמיד לבחירה את הגאון רבי שלמה דידי, מועמד שנחשב למועמד מוביל לתפקיד בשל כוחו התורני בעיר טבריה. כמו כן, למעלה מאלף וחמש מאות מתושבי העיר טבריה חתמו על עצומה למנות את הרב דידי לתפקיד.

בקרב בכירים בש"ס העריכו כי אם הרב יתמודד לתפקיד הרי שניצחונו כמעט בטוח, אך היו כאלו שטענו שמדובר במועמד שהגיע - בתמיכה פנימית של גורמים במפלגה - בכדי להחליש את הגאון רבי משה בוחבוט, מועמדו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן.

סביב מועמדותו של הרב דידי ריחפה עננה משפטית, האם בכלל הרב יכול להתמודד לתפקיד למרות שאינו מחזיק בכושר רב עיר. פרקליטיו טענו כי מאחר והוא משמש כרב מועצה מקומית באישור הרבנות הראשית, וזהו תפקיד המחייב כישורים ככהונת רב עיר והרי שמועמדותו של הרב חוקית.

אלא שאמש התקבלה ההחלטה לפסול את מועמדותו של הרב. ועדת הבחירות התכנסה וקיבלה גם את חוות דעתו של היועץ המשפטי לרבנות הראשית שקבע כי הרב דידי אינו יכול להתמודד לתפקיד.

הבוקר שלח הרב חזקיהו סאמין, מרכז ועדת הבחירות, מכתב לרב דידי בו כתב לו כי "בהמשך למכתבי מאמש, הנני לעדכנך כי ועדת הבחירות לאחר שסיימה את ישיבתה קיבלה את נימוקי יועמ"ש הרבנות הראשית עו"ד הראל גולדברג בעניין תעודת הכשירות של כב'.

"עם קבלת הנימוקים קיימה הועדה הצבעה בסבב חתימות והחליטה כדלקמן: 'לאור מכתבו של יועמ"ש הרבנות הראשית עו"ד הראל גולדברג ולאור עמדת הרבנות הראשית כי אין להכיר ברב שלמה דידי כמי שמחזיק תעודת כשירות כדין, הועדה מחליטה כי לא ניתן לאשר את מועמדותו של הרב שלמה דידי לכהונת רב העיר טבריה'".

הרב משה בוחבוט עם נשיא המועצת הגר"ש כהן (באדיבות המצלם)

מיד לאחר קבלת ההחלטה, הגיש חבר מועצת העיר טבריה, רפאל טרבלסי עתירה לבג"ץ באמצעות עו"ד אשי דל נגד ועדת הבחירות.

יצוין כי במידה ומועמדתו של הרב דידי תיפסל גם בבג"ץ הרי מועמדותו של הרב בוחבוט נחשבת לבעלת הסיכויים המרביים שכן הוא זוכה לתמיכת ש"ס ומועצת החכמים. יצוין כי בתחילה הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף התנגד לבחירתו בטענה כי אינו מזכיר את אביו בספריו אך לבסוף הודיע כי יתמוך בו לתפקיד.

חבר מועצת העיר רפאל טרבלסי אמר בתגובה להחלטה כי "זו החלטה ידועה מראש שרק חיזקה את טענותיי בתביעת הבג"ץ שהגשתי אתמול דרך עו"ד אשי דל. מדובר בוועדת בחירות מכורה מראש ומזוהה פוליטית. לא סביר שאחרי חוות הדעת של פרופסור עו"ד אביעד הכהן שקבע שהרב שלמה דידי עומד בכל התנאים להתמודד ולהיבחר לרב העיר תבוא הועדה ותחליט בניגוד לחוות הדעת של פרופ' הכהן.

"החלטה זו נגד הרב דידי מחזקת אותנו בדרישתנו מבג"ץ לפזר את ועדת הבחירות אם יהיה צורך בכך, נעתור לבית המשפט גם נגד פסילתו של הרב דידי. אויה לה לבושה אויה לה לחרפה שכך הפוליטיקה הקטנה והמלוכלכת נכנסת לשירותי דת".

גורם בכיר במשרד הדתות העוסק בנושא אמר ל"כיכר השבת": "לצערי, הערכה היא שבג"ץ ידחה את הבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר