מזימה חדשה

חשד: חמאס מבריח אמצעי לחימה דרך עלי אקספרס

ניצלו את "יום הרווקים" הסיני? לאחרונה הבחינו הבודקים הביטחוניים מטעם ישראל בשטף של מוצרים אסורים שהוזמנו על ידי פלסטינים מעזה, דרך אתר המכירות 'עלי אקספרס' (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כוונת לייזר שנתפסה במעבר ארז (צילומים: משרד הביטחון ומתפ"ש)

אנשי רשות המעברים במשרד הביטחון יחד עם מנהלת תיאום וקישור-עזה, תפסו במעבר ארז מאות חבילות עם מוצרים אסורים שהוזמנו באינטרנט, גם דרך אתר המכירות הסיני הפופולרי 'עלי אקספרס'.

המזמינים הם, בין היתר, אנשי חמאס והג'יהאד האיסלאמי, והחשד המיידי הוא כמובן, שהם עשו זאת בשל העובדה שאלו מוצרים שניתן להרכיב מחלקם כלי נשק מאולתרים.

כידוע, כל חבילת דואר שעוברת מישראל לעזה עוברת בדיקה ביטחונית, ובשבועות האחרונות גורמי הביטחון במעבר לעזה הבחינו שגורמים שונים ברצועה מנצלים אתרי קניות מקוונים כדי להבריח אליה מוצאים אסורים.

אמצעים אלו מוגדרים על ידי מערכת הביטחון כ"דו-שימושיים" - הווי אומר שהם יכולים לשמש למטרות אזרחיות ולפעילות חבלנית במקביל. יצויין, כי המזמינים ניבו להסוות את המוצרים האסורים כחבילות תמימות, בכדי לקבל אותם לידיהם למרות האיסור.

הברחת אלפי אלקטרודות (צילום ארכיון: רשות המעברים במשרד הביטחון)

בחודש שעבר בלבד נתפסו חבילות עם רחפנים, טלסקופים, גלאי מתכות, משקפות ומכשירי קשר, לאחרונה נתפסו גם מנועים זעירים, ממירי מתח, מכשיר חיתוך כבל אופי, פנסי ראש מקצועיים ומקדח חשמלי זעיר.

בשבועות אלו גבר קצב ההזמנות מאתרי המכירות הסינים המקוונים, זאת בשל הוזלות משמעותיות שנקבעו לכבוד "יום הרווקים" הסיני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר