ארדן: לא אאפשר חקיקה שתפגע במשטרה

השר לביטחון פנים התייצב בנאומו לצדה של המשטרה לאחר תקופה ארוכה בה הוא סופג ביקורת כי אינו מגן על המשטרה והכריז כי לא ייתן יד לחקיקה שתפגע בה ובראשיה (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: רועי עידן, ynet)

השר לביטחון פנים,גלעד ארדן התייצב הבוקר (ג') לימינה של המשטרה ואמר: "לא אאפשר קידום חקיקה שעלולה לפגוע בעבודת המשטרה. אך על המשטרה להתמקד במשימות המוטלות עליה מכוח החוק ומכוח תפקידה ולא להיסחף אחר עצות של גורמים חיצוניים לה. אלה עלולות גם הן לפגוע באמון הציבור במערכת אכיפת החוק".

ארדן, שהשתתף בכנס האבטחה ביד בנימין יחד עם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, ימים ספורים אחרי יוזמת החקיקה החדשה למנוע מהמשטרה להגיש מסקנות חקירה וכן יוזמה להפחתת שכרו של המפכ"ל אמר: "אנו נמצאים בעיצומם של ימים רגישים ומתוחים. לצד המתיחות מצפון ומדרום, אנו חווים גם מתיחות בין מוסדות הדמוקרטיה. זה הזמן שבו כולנו צריכים לעצור. לקחת צעד אחורנית ולהתעשת".

"בדמוקרטיה הישראלית יש חשיבות רבה להיות משטרת ישראל גוף עצמאי, נטול פניות ונעדר תלות. באותה מידה קיימת בדמוקרטיה הישראלית מחויבות לרשות מחוקקת המפקחת על הרשות המבצעת ובין היתר, מפקחת גם על משטרת ישראל".

ארדן הדגיש כי על האיזונים בין הרשויות להישמר. "אין לפסול באופן קטגורי כל חקיקה הנוגעת למשטרה. גם אני סבור שישנן סוגיות המשוועות למחוקק שיפעל ויתקן את הדרוש תיקון. עלינו לזכור כי בסופו של דבר גם כאן וגם כאן נמצאים אנשים מצוינים שרוצים אך ורק בטובת המדינה".

"אולם כדי לא להיגרר לעימותים מיותרים, חסרי תקדים, בעיתוי הרגיש בו אנחנו נמצאים, יש חשיבות מכרעת שהסוגיות העולות על הפרק והשיח לגביהן יהיה שיח ענייני ומקצועי ששומר על כבוד הדדי ועל מעמדן של מוסדות המדינה והדמוקרטיה". עוד הבהיר: "מוטב לכולנו שלא להיגרר לעימות התקשורתי ולפעול להרגעת הרוחות. עלינו לזכור זאת גם בימים בהם השיח הציבורי הולך ומחריף, הולך ומקצין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר