כתם הלידה הוסר אחרי 18 שנה: "לא חלמתי שאפשר"

כתם הלידה על הסנטר בגודל של עלה, הוסר לאחר 18 שנה במחלקה הרפואית של אפילוג'יק. סיפורה של רותי: "זכיתי להערות פוגעניות.. כבר בכיתה ד' הדביקו לי את השם פני צלקת" (בריאות, שיווקי)

כתם הלידה הוסר. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

באתי לעולם בשעה טובה ומוצלחת במשקל 3.8 ק"ג "חמודה מאוד", כך אמא אומרת, ומיד אפשר היה לראות שבסנטרי כתם גדול בצורת עלה. אמא לא התרגשה שכן גם לילד נוסף במשפחתי היה כתם שעבר.

אצלי זה היה שונה ותגובות הילדים היו ממש לא נעימות. זכיתי להערות פוגעניות. כבר בכיתה ד' הדביקו לי את השם פני צלקת שהמשיך איתי בבית הספר.

אך למזלי, היו לי הרבה חברים ומשפחה תומכת.

יום אחד עמדנו בתור של הבנק, ועובדת בגיל העמידה שעזרה לנו הביטה בנו ואמרה: "אכפת לך אם אשאל אותך שאלה?". כמעט מיד ידעתי שהיא עומדת לשאול אותי על הכתם הלידה שלי (כפי שרוב המוחלט הזרים שואלים אותי). עניתי בחיוך: "בטח".

ואז, במקום לשאול אותי שאלה, היא אמרה לי: "לבתי יש כתם לידה כמוך. אני יודעת שאנשים רבים יכולים להיות לא נחמדים בתגובת שלהם והתלבטתי רבות האם לפנות אליך. אבל אני יודעת שכמעט כל מי שסובלת מזה לא יודעת שהמציאו שיטה להסרת כתמי לידה".

חייכתי בנימוס ועניתי לה: אני כבר ניסיתי הכול פילינג, קילוף ועוד טיפולים אחרים רבים וכלום לא עזר, תודה בכל מקרה".

למזלי, הגברת לא התייאשה, הוציאה את הטלפון שלה והראתה לי תמונות של הבת שלה לפני ואחרי טיפול - הופתעתי מאוד.

נכון שראיתי הרבה תמונות של לפני ואחרי טיפול, אבל כשמישהי הראתה לי תמונות אישיות זה היה שונה. החלטתי לנסות לקחתי ממנה את הכתובת של המכון שטיפל בה שנקרא אפילוג'יק הממוקם בירושלים.

כמובן שבבית שוב עלו בי חששות ובררתי שוב וחיפשתי באינטרנט ולבסוף החלטתי לתת הזדמנות. נפגשתי עם ד"ר אופיר ארצי (מנהל הקליני של המחלקה הרפואית באפילוג'יק) והופתעתי לגלות שיש טיפול חדש וקיים פתרון עבורי. ד"ר אופיר שהיה סבלני, הסביר לי באריכות על סוגי כתמי הלידה השונים ועל הליך הטיפול. הרגשתי כמעט דוקטור. אז למען כל מי שסובלת כמוני אני מספרת לכם:

"כתמי לידה הם לא תופעה נדירה. למעשה כ-80% מבני האדם נולדים עם סימנים אקראיים על הגוף. כתמים אלה יכולים להיות שטוחים או מורמים מעל לעור, בצבע חום, ורוד-כחול או אדום, ולהיבדל אלה מאלה גם בצורה ובנפח. למרות שידוע כי מדובר בנגעים הנובעים מריכוז שונה של כלי דם מתחת לעור, הרי שסיבת הופעתם אינה ברורה מבחינה מדעית" כך לימדני הדוקטור.

והוסיף: "כיום המגמה היא לעשות טיפול עוצמתי וחד פעמי בטכנולוגיות חדשניות במקום לבזבז שנים ארוכות וממון רב על טיפולים חלקיים, וזאת - תוך שימוש בקרני הלייזר. מכשירי הלייזר הפכו לכלים הכרחיים בעולם הדרמטולוגיה המודרני".

האמת, המילה 'לייזר' קצת הפחידה אותי. לייזר מבחינתי זה מסוכן, חם וכואב. אבל ד"ר ארצי הרגיע אותי והסביר שבעבר הלייזרים הראשונים שפותחו בשנות ה-50 וה-60 היו פרימיטיביים למדי והטיפול בהם היה כרוך בתופעות לוואי קשות. אבל כיום הלייזרים בטוחים מאוד הפיתוח האחרון הוא טכנולוגיה חדשה הפועלת באמצעות גלי קול שמאפשרים פגיעה מדויקת רק בכתם וממילא הפחתה עצומה באי הנעימות בהמשך הטיפול וקיצור ההחלמה.

השתכנעתי קצת חששתי עשיתי ואלו התוצאות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית