איך משמרים את המשפחה גם אחרי 10 שנים?

כשאתם לבד ונינוחים זה זמן טוב לשוחח כשאתם במצב רוח טוב ולא בזמן ריב, ללבן בעיות ולמצוא פתרונות. כל מה שצריך לדעת על תקשורת נכונה בין בני הזוג (משפחה, שיווקי)

שימור זוגיות. אילוסטרציה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

זמן פרטי משלכם

הרבה זוגות שנקלעו לקשיים אומרים שחלק ניכר מהבעיות שלהם נבע מכך שהם הפסיקו לתקשר זה עם זו. הילדים, הבעיות השוטפות של החיים הכל פרץ פנימה כמו נהר עכור של בעיות וקשיים. זוגות צעירים לעיתים קרובות מתמודדים עם מחזור בכסף, עם חוסר הסכמה איך לגדל ולחנך את הילדים, ועוד. כל אלה יוצרים לחצים קשים שמשפיעים על הזוגיות וחיי הנישואים.

מה שכן יכול לעזור קצת זה לאפשר זמן איכות זה עם זו כדי לבנות תקשורת. זה נשמע מאד פשוט, אבל זה הכי רחוק מפשוט: כשיש ילדים קטנים, יכולים לעבור שבועות מבלי שזוג יחליף מילה אמיתית, מעבר ל"עכשיו אתה תקום" ו"תקני מלפפונים חמוצים כשאת הולכת לסופר". זמן פנוי לא מגיע מעצמו, ברוב המקרים, לכן יש להמציא אותו, לפעמים יש מאין.

נכון, תמיד יש הרבה סידורים שדוחפים ליום החופשי היחידי בשבוע: ניקיונות, דואר, בנק – מה לא. ובכל זאת, תמצאו לכם חצי שעה או שעה קבועים פעם בשבוע, ולא חשוב כמה אתם עסוקים. אגב, אם יש סבא או סבתא פעילים וקרובים, אפשר לשריין אותם פעם בשבוע שיגיעו לשמור על הנכדים ולצאת לבילוי אמיתי של גדולים. כשאתם לבד ונינוחים זה זמן טוב לשוחח כשאתם במצב רוח טוב ולא בזמן ריב, ללבן בעיות ולמצוא פתרונות.

ללמוד איך לריב

מי שאומר לכם שהם זוג שלא רבים, כנראה משקר לכם, או שנמצא באופן קבוע בהכחשה של רצונותיו. אנחנו ובני הזוג שלנו איננו אותו אדם, יש לנו רצונות שונים, צרכים נפרדים, החלטות שונות. לא יתכן שתמיד נסכים ונחשוב באותו אופן. לפיכך ריב הוא חלק חשוב בתקשורת בין אישית, כי לעיתים קרובות אנו נחלמים על משהו שמאד חשוב לנו, קרוב אלינו, ומשמעותי לנו – ואת זה לא תמיד אפשר לנהל באופן של שיחה מנומסת. האמוציות עולות, הרגשות מתעוררים, ובן הזוג מולנו נראה לנו כמעט כמו מפלצת מרושעת.

חשוב להבין שגם ריב הוא אמצעי תקשורת, וגם אותו אפשר לנהל באופן אחר, שלא יותיר אתכם מצולקים ומתנשפים בצד. איך לומדים לריב? קובעים כללים לריב. זה נשמע מטופש אבל זה מאד חכם. קובעים למשל שכאשר רבים, מותר לדבר על הכל אבל בלי להעליב את הצד השני. אתה צריך להגיד מה מפריע לך, בלי להוסיף שמות תואר או לייחס כוונות זדון לצד השני. תתחיל את הוויכוח ב"אני רוצה לדבר על מה שמפריע לי", לא ב"תגיד לי אתה נורמלי... אתה.... אתה... ואתה". כשפותחים ויכוח בהאשמה, זה מיד מעביר את הצד השני למצב של התגוננות, ואז קשה לנהל שיחה אמיתית, כי זה הופך למלחמת גרסאות, שבה מנסים למצוא אשם במקום למצוא פתרון.

לקחת החלטות כלכליות שיעזרו לכם

זוג שיכול לקחת את כל המשפחה לטיול, מן הסתם שרוי פחות במכבש לחצים כלכלי מזוג שצריך לחשוב כמה פעמים אם לאכול במסעדה בחוץ. מחסור בכסף יכול להיות רעל לזוגיות, ומונע הרבה מאד בילויים שמחים שהם מנת חלקן של משפחות מבוססות יותר.

מאחר וכסף הוא כמעט תמיד בעיה במשפחות צעירות, יש לעשות הכל כדי לשמר את מעט הכסף שיש, למנוע בזבוזים ולחסוך ככל האפשר כדי שיהיה אפשר לצאת לחופשות משפחתיות מלכדות ומשמחות, לבילויים כיפים שמעלים את מצב הרוח ועוד. אז איפה אפשר לחסוך?

קניות בסופר: תעשו קניות באתר של הסופר, כך לא תתפתו לרכוש מוצרים מיותרים.

ביטוח משכנתא: גם אם עשיתם ביטוח משכנתא בבנק, אתם יכולים לבחור בביטוח אחר ולחסוך עשרות אלפי שקלים. יש לכם עוד הרבה שנים של תשלום משכנתא ושל ביטוח משכנתא, למה שלא תבדקו איפה יש ביטוח שמציע לכם החזרים נמוכים יותר, עם עמלה נמוכה יותר?

קניות: רכישות של בגדים באינטרנט – במבצעים, או בסוף עונה.

רהיטים: אתם יכולים לרהט את כל הבית שלכם בחינם באמצעות אתרים שבהם אנשים מציעים חינם את הרהיטים שלהם, רק תבואו לקחת את זה מהם. המוכר בהם הוא אגורה, ובטח יש עוד הרבה.

בילויים: השתמשו בקופונים, מועדונים, נקודות וכל מה שזמין לכם כדי ליהנות ממבצעים של אחד ועוד אחד, הנחות הטבות ועוד.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר